TREBALLEM AMB EL CANVA

Des del Projecte d’Entrepans dissenyem els nostres cartells utilitzant l’eina Canva. El Canva és una eina de disseny gràfic amb la qual pots crear infinitat de dissenys. És una eina molt intuïtiva i senzilla de gestionar. Així doncs, permet que cada infant crei els seus propis cartells, les llistes de la compra, dels mestres, dels i les alumnes, entre d’altres.

En els cartells hi posem tota la informació que ens interessa donar als i les mestres.

Hem creat cartells per donar la informació de la venda de tiquets, dels embotits que poden demanar i dels dies que es venen els tiquets.

Aquí us en deixem una petita mostra!! Els hi encanta treballar amb el Canva!!

LA CLIKA

Des del gener, primer i segon de Primària, estem aprenent les cançons per poder participar a la Cantata LA CLIKA juntament amb altres escoles del voltant. Són cançons que parlen de valors com la tolerància, la igualtat d’oportunitats, la cura de l’entorn, l’amistat, el temps lliure… a través d’una colla d’amics virtuals. Són cançons molt engrescadores que ens encanta cantar.

El dimarts 28 de maig a les 13:30 esteu convidats al concert que farem a l’Auditori de Vilafranca. Més endavant us informarem sobre com adquirir les entrades, però ja us podeu reservar la data. Serà una autèntica festa!

PREPAREM LES CONSIGNES!

A finals de gener ens va arribar una carta ben especial… Era el Rei Carnestoltes! Ens demanava ajuda per a poder preparar les consignes d’aquest any i així ho vam fer!

Primer, en gran grup, vam crear una pluja d’idees per acabar trobant les consignes més divertides. Després ens vam posar per parelles i vam anar formant el rodolí que millor encaixava mentre l’escrivíem a l’ordinador. Però sabeu que això no és tot? Un cop ho teníem ben muntat ens faltava fer una cosa ben important: presentar les consignes als nens i nenes de la resta de l’escola! És en aquest punt on vam començar a assajar i practicar per fer una representació. Quan va arribar el dia ho vam clavar! En acabar, ens ho vam passar d’allò més bé ballant al ritme de carnaval i tirant confeti!

Visca el Carnaval de l’Escola Rossend Montané!

MATEMÀTIQUES A 6è

 

Avui us volem parlar de com treballem les matemàtiques a 6è.

Un dia a la setmana treballem les “Aventures” dins del nostre Projecte d’Innovamat. Les treballem des d’una vessant experimental, lúdica i manipulativa.

Durant aquesta sessió hem treballat els “Desplegaments”. Posant en pràctica els coneixements adquirits sobre prismes, piràmides i cossos rodons. Aquesta sessió ens va molt bé per preparar les properes Competències Bàsiques que farem durant el mes de març. 

¡UNA HISTORIA ROCAMBOLESCA!

La clase de la Arquitectura se ha inventado una historia de Navidad de lo más rocambolesca. Cada alumno/a se ha inventado una frase con el tema Navidad sin hablar con el compañero o compañera. A continuación, cada uno ha leído su frase y luego las hemos puesto en orden para crear una historia de lo más extraña sobre la noche de Navidad.

¿Queréis escuchar nuestra historia? Pues aquí la tenéis. Esperamos que os guste tanto como a nosotros.

RECORDEU LA NOSTRA ÚLTIMA NOTÍCIA?

 

Doncs us fem saber que hem arribat al final del nostre projecte “com inventem”. Després d’haver après moltíssimes coses: sobre les forces, les màquines, grans invents de la humanitat fets per dones, nocions d’electricitat… ha arribat el nostre gran moment: som inventors i inventores!

Cadascú ha creat el seu invent (ep!, amb electricitat o no!), l’hem presentat al nostre petit grup i hem decidit quin és el més viable per a fer. Així, han sorgit quatre idees fascinants!

Amb aquestes creacions hem après a treballar en grup, organitzar-nos, a equivocar-nos i sobretot aprenent amb els nostres companys i companyes!

Per cert, gràcies a les famílies que ens heu donat un cop de mà!

HEM ANAT AL TEATRE A VEURE “MUUUUN”!

 

Aquest dijous 25 de gener l’Equip de Petits vam gaudir de l’espectacle Muuuun, de la companyia La Curiosa.

Ens vam quedar bocabadats dels diferents “quadres sonors” que van anar creant les artistes, donant a conèixer que és tan important la música com la plàstica.

En definitiva, va ser una gran experiència ben estimulant, creativa i enriquidora, promovent el desenvolupament sensorial, cognitiu i emocional, i fomentant l’apreciació i la curiositat per l’art.

A més a més, com que encara no havíem fet cap sortida amb autocar va ser el gran desig i la il·lusió per totes i tots! Fins la propera!!!

EQUIP DE PETITS… QUIN GRAN DIA!

A l’equip de Petits, el primer dia d’escola va ser un dia molt especial! En arribar vam trobar uns regals i una carta! Vam decidir trobar-nos totes i tots al passadís i descobrir que ens havien portat. Quins nervis!! Tots i totes vam poder obrir un regal conjuntament amb els nostres companys i companyes.

Voleu sabeu què ens han portat?

Ens han portat fruites i aliments per jugar a la cuineta, per l’espai del joc simbòlic. També ens han portat uns robots que es poden programar, per treballar el pensament computacional, es diuen Blueboots. Ben aviat començarem a provar-los!!! A més a més, un joc molt divertit per trobar les parelles mitjançant el tacte, amb l’objectiu de millorar les nostres percepcions, segur que el trobarem a l’espai d’experimentació. I per acabar, un joc de peces magnètiques per fomentar la creativitat a l’espai de construccions. Quina passada!!

Ja veieu, un gran dia ple d’emocions i de joc compartit. Ara només ens toca jugar molt i cuidar-lo! 

 

 

 

 

OBSERVEM ELS ASTRES!

 

Després de les vacances de Nadal, on hem pogut descansar i gaudir de la família, hem començat el segon trimestre amb moltes forces i l’hem encetat amb el projecte de l’univers.

A través del repte “Milers d’anys observant els astres”, ja ens han començat els dubtes i les ganes d’investigar sobre una pila d’interrogants que tenim sobre aquest tema tant i tant extens.

La setmana passada vam començar amb una entrevista a les famílies sobre què en saben del cometa Halley i, actualment, ens estem assegurant que la informació que tenim sobre els astres, els planetes, les estrelles, el Sistema Solar, etc., que sigui ben certes i les tinguem ben clares abans d’endinsar-nos més en nous conceptes.

De ben segur que aprendrem moltes coses més!

APRENEM ROBÒTICA

 

Els dimarts a la tarda, l’equip de mitjans fem tallers. En un dels tallers que fem, treballem el pensament computacional. És a dir, treballem la capacitat de resoldre problemes de manera estructurada i lògica a través de la informàtica. En aquest cas disposem d’un Probot, un cotxe robot, que li hem de donar ordres perquè es mogui cap a on nosaltres volem.

Primer de tot ens familiaritzem amb el Probot i aprenem com funciona. A continuació, creem circuits amb peces de construcció per fer moure el cotxe per allà on volem. Per últim, treballem en equip per dibuixar el nostre poble en un paper d’embalar gran. La finalitat és fer moure el cotxe pel dibuix de Sant Pere Molanta.

CONCERT DE NADAL

 

 

S’acosta el final del trimestre i amb ell, un dels dies més especials de l’any: el festival de Nadal! Des de les àrees de música i anglès estem preparant les cançons amb molta il·lusió! Aquesta setmana les hem anat assajant amb els nostres companys i companyes i ens ho hem passat molt bé. Us deixem els títols de les cançons que cantarem el proper dimecres:

i3: A Betlem va néixer un dia (popularitzada)

i4: Ja ve Nadal (J. Holastok)

i5:  Llums de Nadal 

Equip petits junts: Santa Claus Rock

1r: El Nadal ja és aquí (Pot Petit) 

2n: Avui és Nadal (Els Atrapasomnis)

1r i 2n junts: Christmas makes me sing

3r: Voldria passar un Nadal com cal (Xavi González Cabré i Anna Llopart Mestres)

4t: Jo soc el caganer (Ferran Andechaga i sergi Esparza)

3r i 4t junts: Holly Jolly Christmas (versió de Michael Bublé)

5è:  Desig de Nadal (Petit Taller de Cançons)

6è: Nadal per sempre (Pele MacLeod)

5è i 6è junts: Shake up Christmas (versió de Train)

 

US ESPEREM!

PROJECTE ENTREPANS!

 

El Projecte dels Entrepans ens permet treballar moltes àrees d’una manera més vivencial i funcional. No només fem entrepans, no… Abans de fer-los hem fet moltes coses!! Com:

  • Observar el mapa del poble i situar-nos en ell.
  • Anar a veure els comerços que hi ha i quins ens poden servir per comprar el que ens interessa.
  • Calcular les distàncies que hi ha entre l’escola i la fleca o la carnisseria i veure quin és el camí més curt.
  • Crear les nostres llistes i pensar que hi posem i com ho posem.
  • Crear i dissenyar cartells i tiquets de venda.
  • Fer els nostres càlculs per veure quan ens gastem en total, treballar el sistema monetari.

I moltes altres tasques!!! A més a més, tenim moltes idees que les volem portar a terme i una d’elles és poder fer els entrepans als nostres companys/es!!!

 

Ja us anirem informant!!

QUIN PRIMER TRIMESTRE D’EDUCACIÓ FÍSICA!

 

Els Grans de l’escola han superat el primer trimestre plens de reptes amb molt bona nota!

Durant aquests tres mesos han après nous esports com el Futbol Flag (el rugbi adaptat a l’escola), l’Ultimate (un esport d’equip que es juga amb el frebee), i el Mataconills Col·laboratiu (una variant del joc tradicional que es converteix en molt més dinàmic i d’ajut entre l’equip). Les seves opinions han estat molt positives. Us els recomanem.

D’altra banda, han après, practicat i millorat noves habilitats de circ, com fer anar el diàbolo, els malabars amb pilotes i caminar amb les xanques. Els ha agradat tant que alguns/es ho volen demanar als Reis Mags.

ENS ENCANTA “PSICO”!

 

A Infantil ens encanten les sessions de PSICOMOTRICITAT. “PSICO” li diem…

Sabeu el que és?

No és només jugar, sinó que és un espai on treballem la descoberta d’un mateix i dels altres. Posem l’accent en aprendre a ser i a estar amb els altres, és a dir, a conviure. Els continguts principals de l’àrea són l’autoconeixement i gestió de les emocions; joc i moviment; relacions afectives i comunicatives; autonomia personal i relacional.

Bernat Aucouturier defineix la psicomotricitat d’aquesta manera:

La psicomotricitat és una pràctica que ofereix a l’infant, a través d’un dispositiu d’espai i temps, la possibilitat de fer un procés de maduració psicològica i emocional, a través de la via del cos i el moviment.”

Les mestres estem presents i atenent a les necessitats que el grup presenta, en les seves iniciatives o mancances, per tal de suggerir activitats: per desenvolupar les habilitats motrius bàsiques (desplaçaments, salts, girs, equilibris, llançaments, bot i recepcions), construccions, joc simbòlic, circuits motrius amb material divers, jocs preesportius, jocs col·lectius, etc.

La part final de la sessió hi ha la fase d’abstracció del pensament: el que ha viscut a la sessió de Psico, ho expressen verbalment o mitjançant el dibuix, construcció amb plastilina o altre material.

També treballem l’autonomia de recollir el material utilitzat, posar-nos i treure’ns vambes i mitjons sols, i fem activitats de tornada a la calma o relaxació.

EL VIATGE DE LES EMOCIONS

Pels vols de setembre vam iniciar el projecte emocionAR-Te, relacionant com ens serveix l’art per expressar emocions, sentiments o idees. La classe dels Creatius i Creatives vam poder fer una dinàmica per començar a mirar dins nostre amb el suport de música, paper i ceres.

Ens vam posar còmodes per tot l’espai, vam tancar els ulls mentre anaven sonant diferents cançons. Unes suggerien felicitat, amor i calma mentre d’altres ens feien sentir la ràbia, la tristesa o la por. 

Va ser un recorregut per totes aquestes emocions on a cadascú de nosaltres ens van portar a un lloc. Aquest el vam poder dibuixar, posar-li un títol i compartir-ho amb la resta de companys i companyes. Mentre ho fèiem, també explicàvem quines eren les emocions que ens havien arribat més. 

La classe dels Creatius i Creatives seguim fent aquest viatge d’escolta interna per anar coneixent-nos encara més i millor!

A 6è PREPAREM LA FIRA SOLIDÀRIA

 

 

Els alumnes de 6è, juntament amb els altres cursos, estem preparant amb molta il·lusió la Fira Solidària. Ens agrada treballar pel bé comú. Ens estem esforçant per preparar coses boniques per a què aquell dia sigui una festivitat d’escola.

Ja estem esperant que arribi aquest dia. Nosaltres hem sigut els encarregats d’explicar als alumnes de primària la importància d’ajudar als més necessitats. També hem recordat que hi haurà una paradeta de l’ONG Somriures de Bombai i de la bona tasca que fan per ajudar a molta gent en un país molt llunyà com és l’Índia. 

 No us la perdeu. Us convidem el 5 de desembre de 8:45 a 9:45 i de 14:45 a 15:45. No hi falteu. Entre tots estem ajudant per construir un món millor i més humanitari.

 

ENS DIVERTIM I APRENEM… FENT RACONS DE LLENGUA

Els nens i nenes de la classe dels escultors i escultores ens ho passem molt bé als racons de llengua.

Hem començat a relacionar la lletra de PAL amb la lletra lligada AMB EL JOC DELS PLATS. Al plat surt tot l’abecedari en lletra de pal i hem de buscar la pinça que correspon en lletra lligada. Ens ajudem mirant l’abecedari. Amb aquesta activitat també treballem la motricitat fina.

També fem racons de CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA. En aquest cas juguem amb els fonemes substituint un so. Canviem un únic so i la paraula té un nou significat!! Per exemple SOL I SAL…

Nosaltres continuem molt motivats i motivades fent més activitats i jocs! 

Fins aviat 😉

5è VA AVANÇANT EL SEU PROJECTE “COM INVENTEM?”

Estem aprenent moltes coses noves! Hem après molts aspectes com l’origen de la roda o el llumí… I hem descobert que ens apassiona la història.

Ara aprenem sobre l’energia i, a poc a poc anem construint coneixement per acabar fent el nostre propi invent!

Però ens anem trobant amb nous dubtes que no sabem, però entre tots i totes ho anem resolent, com per exemple, qui eren els “Picapedra” o “què és un llamp” o què va passar l’any 1992.

Quan tinguem suficients eines i siguem uns grans experts, dissenyarem i realitzarem un invent! Quines ganes que arribi el moment, però abans, encara hem d’aprendre molt!

No patiu… us ho farem saber!

HI HAVIA UNA VEGADA…

Tot comença amb una nena que li agrada molt vestir-se de vermell i per aquest motiu la coneixen com a Caputxeta vermella. No us penseu, però que aquest és el típic conte de tota la vida perquè la protagonista tot i agradar-li vestir-se de vermell, també és molt forta!

Aquesta setmana hem explicat el conte de La caputxeta forçuda. Un conte ple de sorpreses i emocions per descobrir on la caputxeta és una nena forta, intel·ligent i que es val per ella mateixa.

Abans de començar ens hem preparat i hem descobert a poc a poc el títol del conte, comptant també quantes paraules té. Ens hem pensat que seria la caputxeta vermella, però mirant per quines lletres comencen ens hem adonat que no podia ser! 

A més a més, també hem retallat i ordenat el títol del conte observant quina paraula anava primer! Mesurant amb els cubs, hem vist que la paraula caputxeta era més llarga que la paraula forçuda. Finalment, entre material divers i de diferents colors, hem enganxat allò que només és vermell!

El conte ens ha agradat molt i aquests dies ens encanta tenir les titelles a l’aula per representar el conte!!

I, tot i això, encara podem treballar més coses amb aquest conte!! Ja us anirem explicant 🙂