Segon Cicle: Proposta setmanal del 18 al 22 de maig

PROPOSTA SETMANAL (del 18 al 22 de maig)

Benvolgudes famílies,

Volem compartir amb vosaltres que, tot i que sabem la diversitat familiar que tenim i la dificultat de la situació actual, us animem a fer les activitats que us proposem per tal d’ajustar-nos el millor possible a l’hora de fer el seguiment dels nens i nenes.

Les activitats que cal que faci tothom aquesta setmana són:

I d’aquestes quatre propostes n’haureu de triar dues. Recomanem als nois i noies de sisè fer-les totes quatre:

1. Fem turisme desde casa: agafa el Monbus virtual o puja al tren imaginari i apropa’t a Barcelona a conèixer dos edificis emblemàtics d’Antoni Gaudí on es barregen passat, present, futur i tecnologia.
  2. Posada en marxa: teniu “agulletes”? En aquesta proposta descobrirem com s’originen els cruiximents i com podem recuperar-nos més ràpidament i tractar amb cura i respecte el nostre cos.
  3. ¡Trabajamos el diálogo!: hemos visto que os gusta escribir historias, cuentos y cómics, entre otros. En esta propuesta, os animamos a trabajar las peculiaridades del diálogo escrito para poder introducirlo de manera correcta en vuestros textos.
  4. Descobrim el Tangram: sabies que el Tangram és un trencaclosques d’origen xinès? Que diuen què va aparèixer fa molts segles? Els xinesos l’anomenen “taula de la saviesa” pel que fa a les qualitats necessàries per a jugar-hi. Per això, aquesta setmana us proposem una sèrie d’activitats per descobrir aquest material i les seves particularitats.
  5. Cinema en curs:  només per l’alumnat que fa aquest projecte anual

Fem turisme des de casa

Posada en marxa

¡Trabajamos el diálogo!

Descobrim el Tangram

Cinema en Curs setmana del 18 de maig

Recordar-vos també que quan feu una activitat ja la podeu enviar a l’adreça e-mail:  segoncicleriera@gmail.com. Envieu-les una per una, no cal esperar a tenir-les totes fetes. També recordeu posar el nom de l’alumne i el nivell (4t, 5è o 6è) a l’assumpte i el nom de la proposta.

CONFERÈNCIES:

Aquesta setmana en tenim tres més:

• Alean Sans (4t): Com crear projectes amb el Genially. Dilluns, 18 de maig a les 16:00h
  • José Hazas (5è): Les piràmides d’Egipte. Dimarts, 19 de maig a les 16:00h
  • Pablo Roche (6è): La Filosofia. Dimecres, 20 de maig a les 16:00h

Via APP us passarem les dades i normes d’accés.

INFORMACIÓ D’INTERÈS:

Us deixem un PDF amb un tutorial de com fer servir eina molt útil com és Camscanner. Aquesta és una de les moltes aplicacions que ens permet escanejar i digitalitzar documents de manera fàcil, ràpida i intuïtiva a través de la càmera del mòbil.

CAM SCANNER pas a pas

Per últim, us anunciem que ja podeu veure a la web de l’escola el primer recull d’activitats dels nens i les nenes. Us demanem que quan envieu vídeos ho feu amb una capacitat màxima de 10 Mb . També us recordem que necessitem les autoritzacions que us vam demanar per tal de posar a la web els treballs dels alumnes.

Gràcies i endavant amb la feina!!!

Equip docent de Segon Cicle Riera de Ribes