Projecte Educatiu

comicEl model educatiu de l’escola Riera de Ribes proposa ensenyar i aprendre des de la lògica del funcionament de les persones, en com resolen els reptes de la vida utilitzant els sabers com a eina per comprendre i per resoldre les situacions del món real. Així els aprenentatges són de més qualitat, es milloren: els resultats educatius i la cohesió social. Una institució en la que s’aprèn més i millor perquè posa l’èmfasi en el valor de cadascú, en la millora del talent de cadascú –alumnat, professionals i faAnnex PEC

mílies- i millora el projecte comú.

MARC D’ACTUACIÓ:
. Intervenció en diferents contextos on cadascú es pot reconèixer la pròpia capacitat d’aprendre.
. Construcció de xarxes de relació, col·laboració i intercanvi entre el dins i el fora de l’escola.
. Voluntat de millora en els diferents àmbits que configuren la cultura de l’escola des del valor de cadascú i els rols que pot desenvolupar.
. Resolució de situacions del món real amb la intenció de reflexionar sobre els sabers i el mateix procés d’aprendre a partir d’itineraris cognitius diversificats tenint en compte els interessos, els processos i els ritmes de cadascú.

VALORS:
. Ens plantegem reptes que ens preocupen o ens interessen resoldre per a la vida de les persones.
. Cultura del valor de la comunicació per a la millora.
. Utilitzem els sabers com a eina per a comprendre i resoldre, fent i reflexionant sobre el què fem per a ser competents a la vida.
. Actuem en situacions del món real, des de la complexitat.
. Creiem en un infant com a individu i en un mestre capaç d’actuar d’acord amb el sentit dels sabers.
. Potenciem el valor de les idees de les persones.
. Donem valor al fet de sentir-nos que pertanyem a una comunitat.