VIU EL PARC!!!

Ahir 14 de maig vam anar a l’activitat de Viu el parc promoguda per la Diputació de Barcelona. Aquesta activitat està pensada pels alumnes de l’entorn del parc natural per conèixer millor què són i les normes que tenen. A més a més, així poden saber quines espècies d’animals i plantes hi viuen.

Vam arribar a la Casa Nova de l’Obac cap a les 10 del matí, i vam esmorzar a l’era. A les 10:30 ens vam dividir per grups d’escoles (vam compartir la jornada amb 3 escoles de Sant Vicenç de Castellet) i la Marta, la monitora, ens va acompanyar durant tot el matí per fer les diferents activitats.

En un primer moment, la Marta ens va explicar la llegenda del Capablanca, que alguns de nosaltres vam representar; després vam conèixer la flora i fauna de les espècies que viuen al parc i també les relacions que tenen entre elles. A més a més, vam poder anar fins a la torre de vigilància per veure des de la carena, les serralades més properes: la litoral, la pre-litoral, etc… La penúltima activitat va ser conèixer com vivien fa molt de temps a la casa vella de l’Obac, veient amb planells com era la casa i les habitacions. Allà, vam fer un joc de pistes i ens van donar un premi: una moneda de xocolata.

Finalment, totes les escoles vam poder gaudir d’un espectacle entre miquelets i bandolers, que també ens va agradar moltíssim.

Va ser un dia diferent, molt a prop de casa nostra, però a vegades un lloc desconegut per a molts de nosaltres.