EL REPTE DEL PRIMER DIA

Ja hem començat l’escola!

El primer dia vam fer un repte, havíem d’ordenar pilotes. Teníem moltes pilotes, algunes eren de golf, de ping-pong, de petanca… També hi havia altres objectes, com ara bales o un globus inflat.

Vam pensar com podíem ordenar les pilotes i primer se’ns va acudir de més gran a petit. Després vam pensar de més pes a menys pes. La pilota més gran era la de basquet i la més petita era la bala. Quan les vam ordenar per pes, la que més pesava era la de petanca, que és metàl·lica, i la que menys era el globus. Això passa perquè el globus està ple d’aire, i la veritat és l’aire pesa molt poquet.

També hem parlat de balances. A la classe en tenim una que pots pesar les pilotes, i pots pesar coses líquides també.

Amb el repte, estem pesant coses, i hem pensat quin líquids pesen més. Això ens interessa. Com per exemple, hem vist que el cacaolat és el líquid que més pesa. Sabem que pesa més perquè dins hi té xocolata.

1. Míriam Hurtado

Hola,
    Encara feu servir les balances?? Esteu pesant més coses últimament? Que creieu que pot pesar més un suc de taronja o una mica de llet?? tots dos líquids porten el mateixos ingredients??

Apa fins aviat!! a seguir investigant, fent experiments i aprenent! Que ho passeu genial a l’escola!

Míriam Hurtado

2. Petits

Hola!
    Sí, encara les fem servir. Encara estem pesant coses, però poquetes.
    La primera balança no funcionava bé, després en vam comprar una altra, però tenia un ferro tort i ara l’estan arreglant. Estem esperant que l’arreglin per continuar pesant coses.