ENS VENEN A VISITAR DOS EXPERTS EN PONTS

La setmana passada (del 13 al 17 de novembre) ens van visitar el Pepe, expert en dibuixos sobre ponts, i l’Albert que és un enginyer.

El Pepe ens va explicar com van evolucionar el ponts: des dels ponts de troncs fins als més actuals, fets de formigó,acer o fins i tot vidre. El Pepe ens va ensenyar a dibuixar ponts, i vindrà els dimecres al matí. Cada setmana ens presentarà un pont de cada època. Ens va encantar a tots que vingués el Pepe a ensenyar-nos a dibuixar… ara ja sabem com enquadrar el dibuix, que es pot dibuixar amb la goma o amb els dits, etc. Us invitem a visitar cada setmana l’exposició dels nostres dibuixos al passadís de primària.

L’Albert Ferrer és enginyer de ponts i camins i va venir a l’escola el divendres a la tarda. Ens va explicar amb un Powerpoint perquè servien els ponts i també els materials que s’utilitzen per fer-los.

L’Albert ens va explicar quines parts té un pont: piles (que són els pilars que utilitzem per construir les cases), taulell (per on passa l’aigua, les persones, els trens, …), l’estrep (els extrems del ponts) i el vano (la separació entre piles).

Pel que fa els tipus de ponts:

• Ponts de bigues
  • Ponts penjats o sostinguts
  • Ponts d’arcs (medievals o romans)
  • Ponta atirantats
  • Ponts llevadissos (per passar vaixells)

Hi ha ponts que necessiten com unes illes per evitar que es facin malbé els ponts; serveixen de protecció pels vaixells. Ara també sabem que les piles dels ponts sobre l’aigua es construïen amb un cilindre per treure l’aigua i la sorra, i poder construir la pila dels ponts sobre terra ferma (pedres) sota del mar.

Volem agrair a tots dos que vinguessin a l’escola i ens expliquessin tantes coses que no sabíem!!! Moltes gràcies