Visita al IRB i a l’ENTI

Durant el curs passat, la classe de GRANS vam estar dissenyant el nostre videojoc i finalment vam guanyar el concurs. El premi d’aquest concurs ha estat donar vida al nostre videojoc i és amb el que han estat treballant un grup d’estudiants de l’Escola de Noves Tecnologies Interactives (ENTI) de Barcelona durant tot aquest curs.

De mica en mica, ens han anat informant i hem realitzat 3 trobades on ens han mostrat tots els avenços que han fet al llarg d’aquest temps.

Aquest 1 d’abril, hem realitzat una sortida a Barcelona on, a més a més de visitar l’ENTI, també hem pogut visitar l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB) on treballa la Marta Lovera, la nostra científica en amb la qual hem treballat per crear aquest videojoc.

En primer lloc, ens han ensenyat l’IRB, on Marta conjuntament amb el Marcos, ens han conduit per dins del conjunt d’edificis mostrant-nos els diferents espais i laboratoris que hi ha.

Ha estat força interessant i ens han explicat moltes coses que ens han fet pensar. També ens han pogut aclarir alguns possibles dubtes. La biomedicina s’encarrega d’estudiar i investigar com podem actuar davant d’algunes malalties o problemes que podem tenir els humans. Per a aquest efecte fan servir alguns éssers vius: alguns animals de molt petits però sobretot, insectes (com les mosques), peixos o granotes. Segons quin tipus d’animal es fan uns experiments o d’altres, buscant en tot moment preservar el benestar dels animals que allà estan.

Sabieu que una mosca té una vida aproximada d’una setmana i que cada dia pon uns 40 ous?

Caminant pels passadisos de l’IRB, ens ha mostrat el seu laboratori, on hem pogut veure al Jens, el seu supervisor, treballant. La visita ens ha coincidit amb la neteja del laboratori, és bastant casualitat, doncs es fa cada 5 anys! Tot i això, la Marta ens ha ensenyat tots els aparells que fa servir i els diferents racons per on ella s’hi fica.

La sala d’esterilització, l’habitació de les mosques, les zones de descans per a les científiques, els congeladors, les cambres on guarden les mostres dels experiments, les màquines de fer gel per a les investigacions, la sala criogènica…un munt d’espais interessants que ens hem quedat amb ganes de veure més i més. Sabieu que a la sala criogènica, la temperatura dels recipients pot arribar gairebé als 200ºC negatius?

Durant la visita, també ens han comentat que alguns artistes aprofiten per decorar algunes de les parets del laboratori amb motius relacionats amb el que allà s’investiga.

Després d’una estona d’esbarjo, era l’hora d’entrar a ll’ENTI per tal de veure les instal·lacions on estudien els creadors del videojoc i com no, veure finalment com ha quedat el nostre videojoc.

El Richard ens ha donat la benvinguda i ens ha anat ensenyant l’escola, planta per planta. La planta baixa és més una zona de descans i on ja hi trobem algunes aules. A la segona planta hem trobat la part de producció musical i so, on hem pogut veure algunes de les cabines per a l’edició i gravació del so. A la darrera planta, hem trobat la part destinada al disseny dels videojocs i la direcció. També en aquesta a la realitat virtual i ampliada.

Ha estat en aquesta planta, on ens estaven esperant el grup d’estudiants que han donat vida a la nostra proposta. Allà teniem preparats uns quants ordinadors per poder jugar i provar el nostre videojoc. Hem estat força crítics i exigents, i quan hem vist alguna cosa que no ens agradava o no hem vist correcta, els ho hem fet saber.

Ens ha agradat poder conèixer molt tots dos espais tan diferents i al temps units per un videojoc. Durant la visita, a molts se’ns han despertat interessos tant pel món de la ciència com de la tecnologia, qui sap si en un futur som nosaltres els qui fem un videojoc sobre una científica que està ara entre nosaltres.