La investigació ultra rara. La Marta amb els virus.

Heu pensat mai en crear el vostre propi videojoc? Nosaltres sí, i de fet ja hem presentat la nostra pròpia proposta per a un concurs.

A finals del primer trimestre, se’ns va proposar de dissenyar un videojoc sobre una científica en actiu que estigués investigant amb els virus. Ens vam veure alguns dels vídeos de presentació de les diferents científiques, però al veure a la Marta ho vam tenir clar d’escollir-la a ella.
La Marta és una científica cordobesa que investiga al IRB, l’Institut de Recerca de Barcelona. Actualment està investigant una malaltia molt poc comú, coneguda amb el nom de Síndrome de Cohen.

Un cop escollida la nostra científica ens vam posar en contacte amb ella per fer la primera videotrucada, ens vam preparar algunes preguntes per tal de saber-ne més sobre ella i informar-nos per poder fer el videojoc. Ens va respondre les preguntes amb molt de gust i nosaltres encantats de poder conèixer-la. Amb tota aquesta informació, vam poder realitzar la primera de les parts del videojoc, la presentació de la nostra científica protagonista i el game proposal del nostre videojoc, és a dir, la proposta de videjoc amb tot el seu argument.

Al segon trimestre ens vam posar amb moltes ganes per seguir endavant, tocava ara pensar la història, els personatges i els diferents escenaris. Vam fer una segona videotrucada amb la Marta on ens va poder ensenyar un vídeo de com era el seu laboratori i tots els instruments que feia servir, tot això ens serviria de gran ajuda a l’hora de fer els dibuixos dels escenaris del videojoc.

Amb l’ajuda de l’Oriol, el pare de la Martina, vam poder fer un disseny dels diferents escenaris i mantenir la proporció entre tots ells. També vam poder dibuixar als tres personatges principals de la nostra història: la Marta, la nostra protagonista; el Farak, el gos que acompanyarà a la Marta en les seves aventures i el Supervisor, qui s’encarregarà d’ajudar a la Marta amb alguns consells.

El següent pas que vam haver de fer era el més complex, el disseny dels trencaclosques. Aquí vam tornar a demanar ajuda a la Marta per a que ens donés consell a l’hora de realitzar les parts més tècniques dels trencaclosques. També vam aprofitar la videotrucada per presentar-nos cadascun de nosaltres a ella. Els trencaclosques, han estat el que més dificultats ens ha portat, doncs havíem de pensar en diferents reptes que els jugadors han d’aconseguir per progressar en el videojoc, a més a més, aquests no havien de ser ni molts fàcils per no avorrir-se ni tampoc difícils per a que deixin de jugar. Després d’algunes sessions, hem aconseguit crear els nostres trencaclosques encadenats que ajudaran a la Marta a trobar el tractament per a la malaltia que investiga.

A principis del tercer trimestre i després dels trencaclosques, ens hem centrat en el MOOD BOARD, és a dir, en l’aspecte que ha de tenir el nostre videojoc. Per a poder fer aquesta part, hem vist diferents propostes de diferents videojocs per tenir exemples i agafar referències. El nostre videojoc serà en format 3D, tant els personatges com els escenaris seran amb un estil tipus cartoon molt realista. També hem escollit una música de caire alegre i amb un ritme suau, podria ser un tipus swing.

La darrera part del videojoc ha estat el disseny de la interficie del videojoc, és a dir, l’aparença que té tot el videojoc més enllà de les pantalles. Aquí hem pogut dissenyar tant el menú inicial, el menú in-game, el HUD i els controls.

Abans de marxar de colònies i de lliurar el videojoc, hem tingut l’oportunitat de conèixer a la Marta en persona. A més a més, ha vingut l’organització del videojoc a gravar-nos com treballem i a fer-nos algunes preguntes. Amb aquestes visites, hem aprofitat per revisar tota la nostra proposta del videojoc i, finalment, afegir el títol al nostre videojoc: La investigació ultra rara. La Marta amb els virus.

Han estat uns mesos intensos i amb molta feina, però la classe de grans ens trobem molt satisfets amb el treball que hem fet.