EL NOSTRE REPTE: FER UN PANTONE DE COLORS PER L’ENTRADA

Un any més comencem el primer dia d’escola amb un repte: Havíem de decorar l’entrada de l’escola amb diferents quadres petits de colors ben diferents.

El primer dia ens vam posar per grups, i a partir dels 3 colors primaris (Magenta, Cian i Groc) havíem d’aconseguir fer tots els colors que poguéssim. Semblava fàcil però no ho era tant!!! alguns grups vam aconseguir fer molts colors, i altres no gaires…però…quants colors realment necessitàvem per omplir les parets de l’entrada de l’escola? Quants colors seríem capaços de crear entre tots?

Així doncs, vam començar el nostre repte, que a mesura que avançaven els dies , s’anava complicant. Fer barreges de colors era força fàcil, però clar, l’endemà les pintures estaven seques i no aconseguíem tornar a crear exactament el mateix color, com podia ser? Havíem de saber quina quantitat posàvem de cada color primari i fer força quantitat perquè llavors poguéssim fer diferents tonalitat 8afegint blan i negre) a la barreja original.

Després de molts càlculs, vam decidir que faríem una mena de llenços amb cartró ploma de 10cm x 15 cm. Un total de 140 colors!!!

Per entendre bé la barreja de colors i quina quantitat (percentatge) de cada color hi havia, vam fer un cercle cromàtic. Ens vam trobar que les nostres prediccions no eren del tot encertades i hi havia colors massa similars en el nostre cercle que vam haver de modificar. Finalment vam acosneguir tenir 14 colors ben diferents els uns dels altres, i a partir d’aquí, vam fer un degradat amb blanc (4 colors més) i afegint-t’hi negre (2 colors més).

Vam crear primer de tot el color original amb força quantitat per poder utilitzar-lo varies vegades, afegint blanc o negre. Anavem pintant cada “llenç” i li posavem un codi que ens permetés saber quina posició ocuparia en el PANTONE de l’entrada, fent servir lletres i numeros. Aquests primers colors tenien tots els numero 5 (A5, B5, C5, D5, etc..) i cada vegada que afegiem la quantitat exacte de blanc i negre canviavem el numero. Així ens asseguràvem que tots els del numero 1 tenien la mateixa quantitat de blanc. El color marró, que és la barreja dels 3 colors primaris va suposar una altra complicació, i és que de marrons en podíem fer de molt diferents. Depenent del pigment que n’hi havia més, la tonalitat canviava molt.

Per acabar, com que els “llenços” eren molt cars, vam decidir que ho pintaríem sobre cartró-ploma, però clar, havíem de retallar totes les peces (140) del mateix tamany. Hem fet un munt de càlculs per aprofitar al màxim aquestes cartolines grans. . No ha estat gens fàcil de fer, però el resultat ha estat increíble i n’estem molt orgullosos!!!