Fes clic a la imatge per veure tota la informació

 


 

 

Racons de matemàtiques de sisè!

A sisè hem iniciat el treball per racons dins de l’àrea de matemàtiques. Els racons ens permeten fer un treball més manipulatiu i motivador. Hem utilitzat diferents tipus de materials (matemàtics , quotidians) i diversos instruments de mesura. Els racons treballats han estat: 1. Racó de geometria (geopla).  2. Racó de simetria. 3. Racó de mesura. 4. Racó anem a comprar. 5. Racó de l’atzar.

Per veure les fotos fes clic aquí!

CARNESTOLTES I LLENGÜES MATERNES

Benvolgudes famílies, 
ORDRES DEL REI CARNESTOLTES:

El proper dijous, 13 de febrer es portaran les ordres del REI CARNESTOLTES a P3 P4 i P5
Les ordres seran: 
Dilluns 17: Vestits d’un sol color
Dimarts 18:Un pentinat original
Dimecres 19:Un mitjó de cada color i com més estridents millor
Dijous 20: Ens maquillarem la cara (bigoti, estel, flors… ) 
Divendres 21: Un barret ben original

I el dimecres 26 de febrer a la tarda
cal anar vestit de dol,
i a la plaça heu de venir
complir amb tot el que el rei vol.
Com tenim ja per costum
Carnestoltes cremarà,
Però entre testaments i fum
Arengades deixarà.

DIVENDRES 21: 

 
MATÍ :RUA DE CARNESTOLTES 
 
Enguany farem un carnestoltes diferent. Hem proposat fer una rua per al poble durant el matí amb música i ben disfressats amb tots els elements que ens ha marcat el rei carnestoltes durant la setmana. 
 
El divendres al matí haurem de venir tots amb: un pentinat original, un mitjó de cada color, un barret original, la cara pintada, vestits d’un sol color i algun altre complement que cada infant vulgui portar de casa seva. 
 
D’aquesta manera sortirem a fer una rua amb música per  al casc antic durant el matí. Us animem a seguir-nos i a venir-nos a veure. 
Resultat d'imatges per a "rei carnestoltes"
 
TARDA: JORNADA PER A LES LLENGÜES MATERNES
 
Com ja és tradició s’obrirà a les famílies que vulguin venir a participar d’aquest dia per ensenyar-nos i donar a conèixer diferents elements culturals del seu país i del nostre ja siguin: danses, cançons, instruments, maquillatge, pentinats, contes…. si alguna família està interessada a venir o té ganes de fer algun taller d’algun aspecte cultural relacionat amb el seu país que pot ser relacionat o no amb el carnestoltes digueu-nos-ho a l’escola com més aviat millor fins el dilluns dia 17 de febrer. I estarem encantats de rebreus. 
 
Moltes gràcies per la vostra col·laboració! 
Resultat d'imatges per a "dia de les llengües maternes"
 
 

P5 A VISITEM LA BIBLIOTECA

La classe dels tigres ha anat a visitar la biblioteca de Guissona. Ens han explicat dos contes molt bonics. També ens han deixat mirar molts contes i hem passat una bona estona entretinguts. Per acabar, hem escoltat un altre conte en el que participàvem tots/es. Ens ha agradat molt conèixer la biblioteca.

Us animem a omplir la sol·licitud del carnet per la biblioteca de Guissona i poder gaudir dels serveis de prèstec.

Feu clic aquí per veure més fotos.

Què hi ha darrere d’un endoll?

Amb aquesta pregunta l’alumnat de cinquè va començar a treballar fa unes setmanes, el projecte de medi natural: Matèria i Energia.

Una vegada generades les hipòtesis, vam voler comprovar si anàvem per bon camí o per contra, estàvem completament equivocats. Vam convidar en Josep Sellés, enginyer tècnic elèctric, a qui vam explicar el què creiem nosaltres que hi havia darrere d’un endoll. En Josep va escoltar amb molta atenció, l’explicació de  cada grup de treball i després ens va explicar què era l’electricitat, com es generava, com es distribuïa i com acabava arribant a les nostres cases.

Va ser una xerrada molt profitosa per tots nosaltres.

Moltes gràcies Josep!!

Si voleu veure algunes fotos, feu click aquí.

P3 ANEM A LA BIBLIOTECA

Hola famílies,

Avui la classe dels peixos hem gaudit d’una sortida a la biblioteca de Guissona. Ens han explicat dos contes molt bonics i després hem pogut mirar, xafardejar i fullejar tots els contes que hem volgut. Ens ho hem passat pipa!

Recordeu famílies que la biblioteca és un servei molt enriquidor per als infants i per això, avui a l’agenda del vostre fill o filla trobareu la sol·licitud del carnet per omplir i portar-la a la biblioteca. Us animem a fer-ho!!

CLIQUEU AQUÍ PER VEURE LES FOTOS!

P5 VISITEM UNA EXPOSICIÓ DE CASTELLS

A  P-5 estem treballant aquest trimestre el centre d’interès ; ELS CASTELLS. Per aprofundir en aquest tema i saber-ne més . Hem visitat una exposició de maquetes de castells medievals que fan els grans de  l’escola: Ramon Faus i Esteve . Estan molt treballades i no i falta cap detall; les parts del castell, personatges, eines de l’època….. Ens han agradat moooolt. Gràcies per la rebuda que van tenir per part de l’equip de mestre del Faus i de deixar-nos compartir la seva experiència.

CLICA AQUÍ PER VEURE MÉS FOTOS

Racons de català a sisè!

Els /les alumnes de sisè avui han iniciat els racons de català.  El trebsll en racons és una metodologia de treball enriquidora que estimula l’autonomia de l’alumnat. Els permet treballar de manera més manipulativa i això ho fa molt engrescador. Hi ha quatre racons i quatre grups d’alumnes, cada setmana és farà una rotació fins que tots els grups hagin passat per tots els racons. Llavors se’n faran de nous. Els racons d’avui eren:

– Entenem el que llegim (comprensions lectores).

-Frases fetes (joc de cartes ).

-Ortografia ( cercar errades ortogràfiques d’un text).

-El trenclaclosques (estructurar oracions amb sentit).

Han estat molt participatius/ves i ho han fet d’allò més bé.

 

Per veure les fotos feu clic aquí!

 

CELEBREM EL DIA DE LA PAU A EDUCACIÓ INFANTIL

Durant el matí, l’alumnat d’educació infantil ha realitzat uns tallers per tal de conscienciar-se sobre la importància de ser solidaris, respectuosos, empàtics, lliures…, I d’aquesta manera poder conviure en un món millor.

Els nens i les nenes han treballat en grups i els de P-3 i P-5 amb la seva parella TEI.

S’ho han passat molt bé !!!  Mireu quin mural hem confeccionat !!!

Cliqueu aquí per veure les fotos

 

DIA DE LA PAU. CAMINADA SOLIDÀRIA

El dia 30 de gener vam celebrar el dia de la pau a l’escola.
Durant el matí l’alumnat d’infantil i primària va realitzar diverses activitats relacionades amb la pau.
Per la tarda, vam realitzar una caminada solidària per aconseguir diners ( enguany hem aconseguit reunir 267’42e).
Aquests diners, amb l’ajut de la ONG Save the Children, van destinats pels més de 300.000  nens i nenes Rohingya, que van ser expulsats del nord de Myanmar i actualment  viuen en males condicions en camps de refugiats al país veí de Bangladesh.
A tots vosaltres, moltes gràcies pel vostre granet de sorra.

TROBADA TUTORIA ENTRE IGUALS (TEI)

Ahir l’alumnat de les escoles i dels instituts es van reunir per presentar l’acte TEI on els tutors i els tutoritzats van rebre un homenatge en la seva nova tasca entre iguals. Les escoles també vam rebre una placa commemorativa per formar part d’aquest projecte. Tot l’acte va estar animat pel  grup d’animació “La Cremallera”.

Esperem que sigui una experiència positiva per tots els centres. Agrair també a l’ajuntament, inspecció d’educació i als coordinadors del projecte per fer-ho possible.

Podeu veure aquí algunes fotos i vídeos del dia d’ahir fent clic aquí

DEMÀ DIA DE LA PAU. 30 DE GENER

Benvolgudes famílies,

Demà 30 de gener celebrarem el dia de la Pau. 
MATÍ: 
Durant el matí l’alumnat d’infantil i primària realitzarà diferents activitats relacionades amb la Pau.
TARDA: 
 
Per la tarda farem la ja coneguda marxa anomenada “quilòmetres de solidaritat”  per col.laborar amb l’ONG Save the children” a la què us animem a participar-hi i amb el vostre granet de sorra i una petita aportació econòmica d’un euro. 
Amb la vostra aportació podrem ajudar als més de 300.000  nens i nenes Rohingya, que van ser expulsats del nord de Myanmar i actualment  viuen en males condicions en camps de refugiats al país veí de Bangladesh.
ORGANITZACIÓ DE LA CURSA: 
Aquest any serà una mica diferent, enlloc de fer una cursa farem una caminada fins a la Font de l’Estany pel camí del rec en parelles tutors i fillols tenint en compte el projecte TUTORIA ENTRE IGUALS. Un cop arribem allí, l’AMPA ens portarà una peça de fruita i després tornarem pel mateix camí.
 L’alumnat de 6è coordinarà  cada grup juntament amb els mestres i recaptarà els donatius durant aquell dia. Sortirem de l’escola cap a la font de l’estany pel camí del rec, cadascú amb el seu dorsal i amb les respectives parelles de la següent manera:
P3-P5
P4-1r
2n-4t
3r-5è
Ens hi alternarem els mestres i les famílies que ens hi volgueu acompanyar.
ESPEREM LA VOSTRA ASSISTÈNCIA EL DIA 30 A LES 15h.  Animeu-vos!

P4 VISITEM LA CUINA DE L’ESCOLA

Hola famílies! Aquest trimestre hem començat el projecte de les cuineres i els cuiners i tenim moltes preguntes. Hem començat a investigar amb la cuinera que tenim més a prop, la Pilar, i l’hem anat a veure a la cuina. Ens ha ensenyat la cuina i el material que utilitza per fer els nostres dinars a l’escola! Hem descobert moltes coses noves i ens ho hem passat genial.

Gràcies Pilar!

Aquí us deixem algunes imatges.

 

 

PROTOCOL DE NEU

Benvolgudes famílies,
A causa de les previsions meteorològiques, us enviem el protocol de neu perquè el tingueu en compte en cas que nevi.
Gràcies per la vostra col·laboració i disculpeu les molèsties.
Salutacions

FUNCIONAMENT GENERAL DE CENTRE 

Capítol 1. ASPECTES GENERALS 

Article 13. Actuacions a seguir en cas de neu o perill en les carreteres per les condicions meteorològiques i/o altres emergències. 

Tot el claustre de mestres ha de comunicar, quan abans millor, a la direcció del centre, les dificultats que tenen per arribar al seu lloc de treball. 

– En cas que hi hagi un mestre per cada grup- classe

S’obrirà l’escola amb normalitat i es desenvoluparan les classes en la mesura del possible. No es podran dur a terme els reforços. 

– En cas que hi hagi menys d’un mestre per cada grup- classe

La direcció establirà, si fos necessari, uns serveis mínims amb el personal docent que estigui disponible en el centre o bé una re agrupació de grups, depenent de cada cas. 

S’informarà a les famílies, via bloc, email o whatsapp, que durant aquest dia no es faran classes. Es recomanarà a les famílies que, si poden fer-ho, se’ls emportin cap a casa. – En cas que gairebé la totalitat o tota la plantilla del centre que no pugui 

arribar a treballar, es seguirà el següent protocol: 

S’acorda trucar a la presidenta de l’AMPA i/o vicepresidenta i informar de la situació. A partir d’aquí, l’AMPA contactarà amb altres monitors externs per poder oferir uns serveis mínims en el centre encara que només hi hagi 1 mestre disponible. Aquest servei, no tindrà cap cost econòmic per les famílies. S’informarà a les famílies, via bloc, email o whatsapp, que durant aquest dia no es faran classes i se’ls recomanarà, si poden fer-ho, que se’ls emportin cap a casa. Sinó es possible poder tenir un mínim de monitoratge, l’escola romandrà tancada. 

MENJADOR 

Pel que fa al servei de menjador amb l’empresa, si hi ha una monitora de menjador i el transportista ha pogut arribar amb el menjar, es podrà desenvolupar aquest servei en el centre. En el cas que no hagin pogut arribar, NO hi haurà servei de menjador. 

NOTIFICACIONS/ INFORMACIONS 

Totes les informacions s’aniran penjant al bloc de centre, al facebook de l’AMPA, per email o whatsapp de pares. 

Normes d’organització i funcionament de centre 1 NOFC 

CARTA A L’ESCOLA PIAGET

Durant la setmana passada els nens i les nenes de segon vam escriure una carta. A la carta vam respondre les preguntes que ens feien els alumnes i les alumnes de l’escola Piaget de Barcelona, a les postals que ens van enviar per desitjar-nos unes bones festes.

Ens demanaven que quan els enviéssim la carta els expliquéssim com havíem passat les festes de Nadal i si els Reis Mags ens havien portat força regals.

La carta la vam fer per parelles. Cada parella va escollir el color del full on la volia escriure i en acabar hi vam fer un dibuix.

Nens i nenes de 2nA

 

https://photos.app.goo.gl/CT25NrEJNu4crrYo9