Fes clic a la imatge per veure tota la informació
Hola famílies,
Aquest segon trimestre l’hem iniciat amb el canvi d’estació. Per aquest motiu, la classe dels peixos hem decorat les finestres de l’hivern. Mireu que boniques han quedat.
A sisè hem iniciat el treball per racons dins de l’àrea de matemàtiques. Els racons ens permeten fer un treball més manipulatiu i motivador. Hem utilitzat diferents tipus de materials (matemàtics , quotidians) i diversos instruments de mesura. Els racons treballats han estat: 1. Racó de geometria (geopla). 2. Racó de simetria. 3. Racó de mesura. 4. Racó anem a comprar. 5. Racó de l’atzar.
Per veure les fotos fes clic aquí!
DIVENDRES 21:
Els de P5B hem anat a la biblioteca de Guissona. La Montse, la bibliotecària, ens ha explicat dos contes molt divertits desprès hem tingut temps per gaudir, fullejar i llegir altres contes.
També ens van recomanar que ens podríem treure el carnet de la biblioteca de Guissona per poder llegir contes a casa.
TROBADA D’ESCACS INTERCOMARCAL
INSTITUT LA SERRA
29-2-20 de 9:30h – 13:00h
ESMORZAR PER A TOTS ELS PARTICIPANTS
INSCRIPCIONS ceplaurgell@gmail.com
Fins dijous 27-2-20 a les 12:00h
La classe dels tigres ha anat a visitar la biblioteca de Guissona. Ens han explicat dos contes molt bonics. També ens han deixat mirar molts contes i hem passat una bona estona entretinguts. Per acabar, hem escoltat un altre conte en el que participàvem tots/es. Ens ha agradat molt conèixer la biblioteca.
Us animem a omplir la sol·licitud del carnet per la biblioteca de Guissona i poder gaudir dels serveis de prèstec.
Aquesta setmana hem preparat les nostres descripcions físiques a l’hora d’anglès per enviar als nostres “penfriends” de França.
Esperem amb moltes ganes la seva resposta!
Aquí veureu que concentrats estàvem per fer aquestes descripcions.
https://photos.app.goo.gl/zdnfFhdJim1b5NaG9
Aquesta setmana, amb la Cat hem començat una activitat preparada per ella.
Tracta sobre els Parcs Nacionals d’Estats Units. Encara no hem acabat tota la feina però de ben segur que aprendrem moltes coses!
En la primera activitat havíem de decidir on estaven situats els parcs que… Llegeix més»
ARTS AND CRAFTS: PAUL KLEE (Alumnes de 3r i 4t)
Tallers de plàstica en anglès
Creativitat, imaginació… partint de les obres de l’autor i utilitzant diferents tècniques.
Cliqueu aquí per veure més fotos
THE THREE LITTLE PIGS
Aquests dies a la classe d’anglès,hem estat explicant el conte de “Els tres porquets” (The three little pigs).
ONE, TWO, THREE LITTLE PIGS AND… THE WOOOOOOLF (Grrr) !!!
Clica aquí per veure més fotos
Durant aquests últims mesos hem treballar l’ Univers: el Sistema Solar. Hem treballat el moviment de translació i rotació així com els planetes i satèl·lits del Sistema Solar. Per tal d’aprendre-ho hem fet, per grups, maquetes del Sistema Solar i dels moviments de la Terra. A… Llegeix més»
Amb aquesta pregunta l’alumnat de cinquè va començar a treballar fa unes setmanes, el projecte de medi natural: Matèria i Energia.
Una vegada generades les hipòtesis, vam voler comprovar si anàvem per bon camí o per contra, estàvem completament equivocats. Vam convidar en Josep Sellés, enginyer tècnic elèctric, a qui vam explicar el què creiem nosaltres que hi havia darrere d’un endoll. En Josep va escoltar amb molta atenció, l’explicació de cada grup de treball i després ens va explicar què era l’electricitat, com es generava, com es distribuïa i com acabava arribant a les nostres cases.
Va ser una xerrada molt profitosa per tots nosaltres.
Moltes gràcies Josep!!
Si voleu veure algunes fotos, feu click aquí.
Hola famílies,
Avui la classe dels peixos hem gaudit d’una sortida a la biblioteca de Guissona. Ens han explicat dos contes molt bonics i després hem pogut mirar, xafardejar i fullejar tots els contes que hem volgut. Ens ho hem passat pipa!
Recordeu famílies que la biblioteca és un servei molt enriquidor per als infants i per això, avui a l’agenda del vostre fill o filla trobareu la sol·licitud del carnet per omplir i portar-la a la biblioteca. Us animem a fer-ho!!
A P-5 estem treballant aquest trimestre el centre d’interès ; ELS CASTELLS. Per aprofundir en aquest tema i saber-ne més . Hem visitat una exposició de maquetes de castells medievals que fan els grans de l’escola: Ramon Faus i Esteve . Estan molt treballades i no i falta cap detall; les parts del castell, personatges, eines de l’època….. Ens han agradat moooolt. Gràcies per la rebuda que van tenir per part de l’equip de mestre del Faus i de deixar-nos compartir la seva experiència.
Els /les alumnes de sisè avui han iniciat els racons de català. El trebsll en racons és una metodologia de treball enriquidora que estimula l’autonomia de l’alumnat. Els permet treballar de manera més manipulativa i això ho fa molt engrescador. Hi ha quatre racons i quatre grups d’alumnes, cada setmana és farà una rotació fins que tots els grups hagin passat per tots els racons. Llavors se’n faran de nous. Els racons d’avui eren:
– Entenem el que llegim (comprensions lectores).
-Frases fetes (joc de cartes ).
-Ortografia ( cercar errades ortogràfiques d’un text).
-El trenclaclosques (estructurar oracions amb sentit).
Han estat molt participatius/ves i ho han fet d’allò més bé.
Per veure les fotos feu clic aquí!
Durant el matí, l’alumnat d’educació infantil ha realitzat uns tallers per tal de conscienciar-se sobre la importància de ser solidaris, respectuosos, empàtics, lliures…, I d’aquesta manera poder conviure en un món millor.
Els nens i les nenes han treballat en grups i els de P-3 i P-5 amb la seva parella TEI.
S’ho han passat molt bé !!! Mireu quin mural hem confeccionat !!!
Cliqueu aquí per veure les fotos
Ahir l’alumnat de les escoles i dels instituts es van reunir per presentar l’acte TEI on els tutors i els tutoritzats van rebre un homenatge en la seva nova tasca entre iguals. Les escoles també vam rebre una placa commemorativa per formar part d’aquest projecte. Tot l’acte va estar animat pel grup d’animació “La Cremallera”.
Esperem que sigui una experiència positiva per tots els centres. Agrair també a l’ajuntament, inspecció d’educació i als coordinadors del projecte per fer-ho possible.
Podeu veure aquí algunes fotos i vídeos del dia d’ahir fent clic aquí
Benvolgudes famílies,
L’alumnat de 4rt ha començat nou projecte de Coneixement del Medi. Per començar aquest projecte, cada grup tenia una caixa d’aprenentatge on a dintre hi havia diferents elements per portar a terme l’experiment.
En primer lloc, van haver d’observar ben bé que hi tenien a dintre… Llegeix més»
Hola, aquí us deixem noves fotografies del festival de Nadal. En breu podreu veure el vídeo de tota l’obra.
FEU CLIC AQUÍ PER VEURE I DESCARREGAR-VOS LES FOTOS I ELS VÍDEOS
Hola famílies! Aquest trimestre hem començat el projecte de les cuineres i els cuiners i tenim moltes preguntes. Hem començat a investigar amb la cuinera que tenim més a prop, la Pilar, i l’hem anat a veure a la cuina. Ens ha ensenyat la cuina i el material que utilitza per fer els nostres dinars a l’escola! Hem descobert moltes coses noves i ens ho hem passat genial.
Gràcies Pilar!
Aquí us deixem algunes imatges.
L’alumnat de cicle superior estem preparant uns curtmetratges i necessitàvem alguna col·laboració que ens apropés una mica a la Llengua de signes. La Marta de Ponts, filla de pares sords, va venir a l’escola i ens va explicar moltes coses sobre aquesta llengua i la… Llegeix més»
FUNCIONAMENT GENERAL DE CENTRE
Capítol 1. ASPECTES GENERALS
Article 13. Actuacions a seguir en cas de neu o perill en les carreteres per les condicions meteorològiques i/o altres emergències.
Tot el claustre de mestres ha de comunicar, quan abans millor, a la direcció del centre, les dificultats que tenen per arribar al seu lloc de treball.
– En cas que hi hagi un mestre per cada grup- classe:
S’obrirà l’escola amb normalitat i es desenvoluparan les classes en la mesura del possible. No es podran dur a terme els reforços.
– En cas que hi hagi menys d’un mestre per cada grup- classe:
La direcció establirà, si fos necessari, uns serveis mínims amb el personal docent que estigui disponible en el centre o bé una re agrupació de grups, depenent de cada cas.
S’informarà a les famílies, via bloc, email o whatsapp, que durant aquest dia no es faran classes. Es recomanarà a les famílies que, si poden fer-ho, se’ls emportin cap a casa. – En cas que gairebé la totalitat o tota la plantilla del centre que no pugui
arribar a treballar, es seguirà el següent protocol:
S’acorda trucar a la presidenta de l’AMPA i/o vicepresidenta i informar de la situació. A partir d’aquí, l’AMPA contactarà amb altres monitors externs per poder oferir uns serveis mínims en el centre encara que només hi hagi 1 mestre disponible. Aquest servei, no tindrà cap cost econòmic per les famílies. S’informarà a les famílies, via bloc, email o whatsapp, que durant aquest dia no es faran classes i se’ls recomanarà, si poden fer-ho, que se’ls emportin cap a casa. Sinó es possible poder tenir un mínim de monitoratge, l’escola romandrà tancada.
MENJADOR
Pel que fa al servei de menjador amb l’empresa, si hi ha una monitora de menjador i el transportista ha pogut arribar amb el menjar, es podrà desenvolupar aquest servei en el centre. En el cas que no hagin pogut arribar, NO hi haurà servei de menjador.
NOTIFICACIONS/ INFORMACIONS
Totes les informacions s’aniran penjant al bloc de centre, al facebook de l’AMPA, per email o whatsapp de pares.
Normes d’organització i funcionament de centre 1 NOFC
Durant la setmana passada els nens i les nenes de segon vam escriure una carta. A la carta vam respondre les preguntes que ens feien els alumnes i les alumnes de l’escola Piaget de Barcelona, a les postals que ens van enviar per desitjar-nos unes bones festes.
Ens demanaven que quan els enviéssim la carta els expliquéssim com havíem passat les festes de Nadal i si els Reis Mags ens havien portat força regals.
La carta la vam fer per parelles. Cada parella va escollir el color del full on la volia escriure i en acabar hi vam fer un dibuix.
Nens i nenes de 2nA
Segueix-nos!