Consell escolar

MEMBRES QUE FORMEN PART DEL CONSELL ESCOLAR DEL CENTRE:

Representants del sector famílies:

Dolors Alòs Xandre (AFA)

Lluís Maria Castany Pampalona

Maria Teresa Castells Perolada

Cristina Andrea Marginean

Ester Rius Solé

Representants del sector mestres:

Anna Borés Villaró

Maria Cuenca Condal

Mª Àngels Díaz Muñoz

Eva Fornells Solé

Trinitat Martínez Tomàs

Membres nats:

Directora: Marta Amat Izquierdo

Cap d’estudis: Anna Minguell Segura

Secretària: Vanesa Gómez Torguet

Representant PAS/PAE:

Susana Carrasco Salas

Representant ajuntament:

Jaume Ars Bosch

Acords de les reunions de Consell

CLIQUEU DAMUNT DEL CURS:

CURS 2021 – 2022

Informació sobre el seu funcionament:

QUÈ ÉS?

El consell escolar d’una escola és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern dels centres i l’òrgan de programació, seguiment i avaluació general de les seves activitats que s’hi fan.

PER QUI ESTÀ COMPOST?

El presideix el director/a del centre que actuarà com a president/a. El secretari actuarà amb veu però sense vot. També hi formen part un/a representant de l’ajuntament de Guissona, un/a representant de l’AMPA, 4 representants de pares i mares dels alumnes i 4 mestres del centre.

CADA QUANT DE TEMPS ÉS RENOVA?

Els membres representants dels diferents sectors de la comunitat educativa seran renovats dins dels terminis establerts per la normativa reguladora (4 anys).

QUAN ÉS FAN LES REUNIONS?

Les reunions ordinàries es celebraran com a mínim una vegada al trimestre i les reunions extraordinàries les vegades que siguin necessàries per raons d’urgència. És prioritzaran a la 13h del migdia i s’avisarà amb un mínim de 48h via telemàtica, llevat en els casos d’urgència.

QUINES SÓN LES COMPETÈNCIES DEL CONSELL ESCOLAR?

Segons la normativa vigent (LEC) són:

– Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.

– Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.

– Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.

– Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.

– Aprovar la carta de compromís educatiu.

– Aprova el pressupost del centre i el rendiment de comptes.

– Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.

– Intervenir en la resolució de conflictes i , si escau, revisar les sancions als alumnes.

– Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.

– Participar en les anàlisi i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.

– Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.

– Qualsevol altra que sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.