Projectes d’escola

  • Pla Esportiu de Centre

El Pla Esportiu de Centre i la seva participació en el Pla Català de l’Esport pretén posar a l’abast de tots els alumnes de primària la pràctica d’activitats físiques i esportives, i aprofitar el gran potencial d’aquestes activitats per contribuir a la formació personal i cívica dels nostres infants (la tolerància, el respecte als altres i a les regles, la confiança en un mateix, l’esforç de superació, l’autocrítica, l’autonomia, la capacitat de decisió, l’autogestió, la cooperació, el treball en equip, entre d’altres).

Resultat d'imatges de deporte niños pelota

 

  • Centre formador d’estudiants en pràctiques

El nostre centre ha estat seleccionat pel Departament d’Ensenyament com a escola formadora d’estudiants en pràctiques dels graus de mestre.  És per aquest motiu que al llarg del curs, l’escola pot tenir mestres en pràctiques ajudant i col·laborant amb nosaltres.

  • Escoles Verdes i ODS

Des del curs  2011 – 2012, el nostre centre forma part del projecte Escoles Verdes amb la finalitat i el compromís d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat portant a terme difefrents accions.

Un cop realitzat i aprovat un Pla de cohesió ambiental i portat a terme el Pla d’Acció, l’escola ha sol·licitat l’atorgament del Distintiu d’Escola Verda. Aquest Distintiu consisteix en un certificat de la Generalitat de Catalunya i una placa per col·locar en el centre i que podeu veure justa

Des d’aquesta vessant estem promovent activitats  per contribuir al desenvolupament dels OBJECTIUS DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE. Els ODS foren aprovats el 25 de setembre de 2015 per l’Assamblea General de Nacions Unides amb els objectius que podeu veure a continuació. És una agenda que arriba al 2030 i que marcarà l’acció global i conjunta de tota la societat per aconseguir un objectiu comú: el desenvolupament mundial sostenible.

Resultado de imagen de objectius de desenvolupament sostenible 2030

  • Salut física i emocional

Mitjançant aquest projecte pretenem potenciar  hàbits saludables en els nostres alumnes, per això fem les següents actuacions:

  1. El dimecres mengem fruita.
  2. No repartim llaminadures ni coca amb xocolata als aniversaris.
  3. Fomentem l’hàbit de rentar-se les dents després de dinar.
  4. Des de fa uns quants anys ens hem adherit al projecte del Pla de consum de fruita que ofereix el Departament d’ Ensenyament.
  5. Des del C.A.P ens ofereixen diferents xerrades i tallers per fomentar l’alimentació saludable.
  6. Des de l’Àreea dels mossos d’esquadra també imparteixen tallers i cursos per al nostre alumnat sobre la gestió responsable de les xarxes i el món de l’internet.

ALTRES PROJECTES PLURILINGÜES:

  • Jornada de Llengües maternes.

Aprofitant també que el nostre centre es troba en un context plurilingüe i multicultural, cada 21 de febrer dediquem la nostra  jornada escolar a donar cabuda a  totes les llengües del món. Per conèixer-les de primera mà, fem diverses activitats  durant tot el dia i alhora convidem a totes les famílies del nostre i d’altres països, a participar-hi mitjançant: contes, llegendes i tradicions, vivències, danses, cançons, receptes…

Enguany podeu veure el que vam fer: FESTA LLENGÜES MATERNES 2020

  • Projecte de Lectura  ILEC (primària)

A causa de la importància que té la lectura, tal i com marca les instruccions d’inici de curs, l’escola desenvoluparà un pla lector per primària. Les actuacions que durem a terme són les  següents:

  1. Lectura de 30 minuts diaris.
  2. Implantació de la 6a hora “ Llegim” que es desenvoluparà durant 1 hora setmanal.
  3. Lectura d’un llibre obligatori en català, castellà o anglès depenen del nivell(que facilitarà l’escola a tot l’alumnat a través del projecte de reutilització de llibres).
  4. Desenvolupament del projecte Apadrinament Lector amb alumnat de 1r i 3r, i 2n i 4t de primària.
  5. Visita d’un contacontes  i dels autors a les aules per fer activitats d’animació a la lectura i fomentar hàbits i rutines positives en vers ella.
  6. Ús i dinamització de la nova biblioteca escolar per poder fer ús de préstec de llibres.

  • Projecte de Llengua anglesa

Tal i com s’indica en les instruccions d’inici de curs, la llengua anglesa ha tenir un predomini important en les activitats que es desenvolupen al centre. És per aquest motiu que l’escola inicia l’aprenentatge de la llengua anglesa en l’educació infantil: P3, P4 i P5, els quals tenen una hora setmanal per poder-la treballar.

A primària, la llengua anglesa també té un paper molt important ja que es desenvolupen tres sessions setmanals pel treball d’aquesta llengua, donant-li la mateixa importància que a les dues llengües oficials: el català i el castellà. Destinem una hora setmanal també a l’expressió oral amb grups reduïts fent “speaking”

  • Projectes en l’àrea de Coneixement del Medi, llengua catalana i castellana (Tractament integrat de les llengües)

En aquesta àrea s’estableixen uns temes generals a treballar. En primer lloc  el  docent fa una valoració de què en  sap el seu alumnat  i què en vol saber d’aquell tema. A partir d’aquest punt i de les motivacions que té el grup classe, el docent comença a construir i cercar experiències didàctiques per acomplir les expectatives dels seus alumnes  i aprofundir al màxim en el seu aprenentatge per arribar a que sigui útil i significatiu. En l’àrea de coneixement del medi també es treballen igualment la llengua catalana i castellana treballant-ne la gramàtica, ortografia, comprensió oral, lectora i expressió oral així com les tipologies textuals, aprofitant així el tema com a eix central per aprofundir-hi. Cal dir també que es treballa de forma interdisciplinar aprofitant el nostre patrimoni i entorn proper, col·laborant amb altres entitats, com ara: museu, ajuntament, botigues…

 

  • Pla educatiu d’entorn

Són un conjunt d’activitats que es porten a terme durant tot el curs en tot el municipi de Guissona i on hi participen totes les escoles i tots els instituts per tal de donar resposta a les necessitats educatives i socials del nostre poble i com una eina de trobada i posada en comú de tots els centres.

  • La biblioteca escolar

La biblioteca escolar és un centre de recursos, un espai d’aprenentatge i de suport al desenvolupament de les àrees curriculars. Tenim biblioteques d’aula, estem dinamitzant la nova biblioteca de centre. I amb tots aquests elements intentem desenvolupar totes les activitats del PLEC (Pla de lectura de Centre).

 

  • Pla d’acollida de l’alumnat nouvingut i les seves famílies

Apliquem estratègies didàctiques i mesures organitzatives concretes per aconseguir que aquest alumnat i la seva família rebi una acollida al centre i una atenció lingüística de qualitat i se senti acompanyada en tot moment.

  • Projecte e-Twinning

Realitzem diferents projectes intercanviant experiències amb altres escoles, ja sigui a nivell autonòmic, estatal o eurpoeu. Un exemple n’és l’experiència que van realitzar els alumnes de 2n amb una  escola de Galícia de tercer de primària. Enguany realitzem altres projectes lingüístics amb l’escola Piaget de Barcelona a cicle inicial per millorar la llengua castellana.  A cicle mitjà i superior  realitzem intercanvis d’expressió escrita i expressió oral  en anglès a partir de vídeos, cartes, via webcam amb països com Turquia, Polònia, Grècia,  Espanya, Catalunya, Turquia…

Resultado de imagen de projecte etwinnin