La Música del Pati: “El canó de Palamós”

Aquesta setmana escoltem una cançó del músic i compositor Josep Lluís Ortega Monasterio, autor de moltes havaneres entre elles la coneguda “El meu avi”. Escoltem una versió original del grup vocal femení “Les anxovetes”.

Les Anxovetes és un grup d’havaneres cantat íntegrament en femení nascut el 2013 a Girona.

Les Anxovetes, un dels primers grups d’havaneres format íntegrament per veus femenines, va debutar el 15 de maig del 2014 a l’Espai Gironés de Salt. Està format per Tona Gafarot (veu greu), Montse Ferrermoner (veu aguda i mtjana) i Marta Pérez (veu aguda i mitjana).

El propòsit del grup és cantar les havaneres clàssiques i tradicionals, d’una manera fresca i amb el toc d’originalitat que li proporcionen les veus femenines.

La Música del Pati: “Popcorn”

Aquesta setmana escoltem un dels primers temes instrumentals de la història de la Música composats amb un sintetitzador. “Popcorn” és una peça musical famosa de principis del synthpop instrumental, originalment composta per Gershon Kingsley en 1969. És coneguda com la primera cançó electronic/techno en la història de la música.

COMENÇA LA FUNCIÓ ! CURS 2019-20

BENVINGUTS DE NOU , ELS ACTORS I LES ACTRIUS D’ EI5 ESTEM PREPARATS PER  REPRESENTAR UNA NOVA OBRA , L’ ÚLTIM  CURS D’ EI.

AMB DIFERENTS AJUDANTS DE PRODUCCIÓ I SOTA LA DIRECCIÓ DE LA NOSTRA MESTRA FÀTIMA , ELS ACTORS I LES ACTRIUS DONAREM VIDA A UNA MAGNÍFICA OBRA FORMADA PER DIFERENTS ACTES LA MAR DE DIVERTITS I EMOTIUS .

ASSAJAREM DIA A DIA  PER TAL QUE EL NOSTRE PAPER SIGUI EXCEL·LENT PERÒ SENSE VOSALTRES , ESTIMAT PÚBLIC NO SEREM NINGÚ !

AIXÍ QUE ESPEREM QUE ENS ACOMPANYEU PER TAL QUE TOT SIGUI PERFECTE!

La Música del Pati: “Som la República”

I per acabar aquest curs escoltem un dels temes del grup en que hi col·laboro i que varem gravar l’any 2017.

La República Rumbera és un grup musical nascut l’any 2011 gràcies a un curs de rumba catalana organitzat per FORCAT (Associació de Foment de la Rumba Catalana) i dirigit per Pere Pubill Calaf, “Peret”. Aquest curs va influenciar de forma decisiva la música de La República Rumbera, caracteritzada per mantenir l’essència de la rumba catalana tal i com la va transmetre el seu creador.

La Música del Pati: “Sonet de paper”

Per fi arriba la Cantània 2019. Aquest dilluns anirem els alumnes de 6è a cantar a l’Auditori de Barcelona. Per això aquesta setmana escoltem una de les cançons pròpies d’aquesta Cantata d’enguany anomenada “A de Brossa”.

La Música és d’Eduard Iniesta i els poemes de Joan Brossa i Miquel Desclot.

Aquesta Cantata serà cantada per 50.000 nens de 4t, 5è i 6è d’Educació Primària.