Història

L’escola Quermany de Pals fou inaugurada el 25 d’octubre de 1925, sent alcalde el senyor Jaume Canela. Fins aquell moment, diversos edificis s’havien utilitzat amb aquesta finalitat.

L’aportació econòmica vingué principalment de Josep Torres Jonama. Aquest, va ser un industrial surer i indià que, durant el primer quart del segle XX, va impulsar nombroses activitats filantròpiques i d’iniciativa social. Entre les quals destaca la subvenció de les escoles públiques de Palafrugell, Pals, Regencós i Mont-ras.

El nou edifici disposava de quatre grans aules orientades al sud, i amb un pati espaiós i assolellat. Durant molts anys, en aquestes aules hi van haver els/les alumnes separats per sexes . Poc a poc es van anar fent petites obres de manteniment i ampliació.

A la dècada dels setanta, però hi ha haver un gran augment de la població i els alumnes ja no cabien a l’escola. Així es va decidir que els alumnes dels cursos superiors (6è, 7è i 8è) havien d’anar a acabar la seva escolarització a Begur. No va ser fins al 1987, que després de la construcció de noves aules, que els alumnes van poder tornar a acabar la seva escolarització al municipi.

A partir d’aquí hi ha hagut diferents ampliacions i reformes, fins a l’actualitat que l’escola disposa d’una vintena d’aules i espais.