On som

17256 Pals

Tel. i fax: 972 636 439
escolaquermany@xtec.cat

Adreça per comunicar-vos amb secretaria:
(demanar certificats, comunicar que el vostre fill està malalt, demanar hora, etc).

secretaria@escolaquermany.cat

HORARI SECRETARIA

De dilluns a dijous: 09:00h-13:00h

Divendres: 09:00h-11:45h

Pals, el nostre poble

El municipi de Pals, amb una població que frega els 2.000 habitants, integra els nuclis de Pals, els Masos de Pals i la Platja de Pals. És un dels municipis més interessants de la comarca des del punt de vista natural i històric, per la varietat del seu paisatge i la riquesa del seu llegat patrimonial. El nucli antic, d’origen gòtic, situat al cim d’un puig poc enlairat anomenat Puig Aspre, és un dels punts més admirats i reconeguts del Baix Empordà. Va ser un dels primers recintes que es van restaurar a la comarca i ha obtingut importants premis —Premi Nacional de Belles Arts i Medalla d’Honor del Turisme a Catalunya,
entre d’altres. Durant la Guerra Civil el recinte gòtic va quedar molt malmès i va ser gràcies a la iniciativa del doctor Pi i Figueras, juntament amb l’aleshores alcalde, Pere Servià, que amb el suport de la Diputació de Girona van promoure la seva restauració. Els treballs es van iniciar el 1948 i no van finalitzar fins 30 anys més tard.

Josep Pla escrivia: «Pals mereix no una visita, sinó cent visites, perquè la seva situació ofereix la possibilitat de veure un dels paisatges més bells i inoblidables del país». En honor seu s’ha posat el nom del reconegut escriptor a un mirador des del qual es té una meravellosa panoràmica de la plana del Baix Empordà i les Medes. Els primers documents històrics que fan referència a la vila daten del segle IX, encara que els orígens del recinte gòtic siguin molt més antics.
El nucli dels Masos de Pals estava format inicialment per masies disperses fortificades de gran interès arquitectònic. Actualment es tracta, però, d’un nucli urbà força poblat, situat entre el poble de Pals i la platja. Cal destaca-hi l’església, una edifici del segle XVIII. Un altre dels atractius del terme és la seva platja. Pals ocupa una ampla extensió del litoral Baix Empordanès, amb una platja de que supera els 3,5 quilòmetres i s’estén entre Begur i el terme de Torroella. Pels amants de la natura, cal recomanar la visita als coneguts aiguamolls, situats a l’antiga desembocadura del riu Daró, on trobem les Basses d’en Coll. També cal fer referència a les boniques extensions dels arrossars, que en els darrers anys s’han recuperat notablement, ocupant gran part del paisatge local.