RUTES HISTÒRIQUES ORGANITZADES PELS ALUMNES DE CS

Avui dia 12 d’abril, dins del projecte STEAM hem realitzat una trobada intergeneracional amb diferents rutes per diferents indrets històrics de Prats de Lluçanès organitzades pels alumnes de Cicle Superior.
La trobada ha acabat a l’Ajuntament amb diferents parlaments.
Aquest és l’escrit que han llegit els alumnes de Cicle Superior:
Alumnes de Cicle Superior de l’Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès estem molt contents de poder gaudir avui d’aquestes passejades amb la vostra companyia perquè entre tots hem passat una estona molt agradable i alhora hem après molt.
Volem agrair a tota la gent que ho ha fet possible i ha col·laborat en trobar la informació dels diferents indrets i edificis i també els qui ens heu acompanyat en tot aquest projecte, AMPA i a tota la comunitat educativa.
Les rutes a peu que hem fet aquest matí són el resultat d’un llarg treball que hem fet els alumnes més grans de l’escola Lluçanès durant aquest trimestre.
Cada alumne va buscar informació d’un indret o edifici del municipi de Prats de Lluçanès o de l’entorn proper.
Trobar la informació no va ser fàcil, ja que hi havia poca cosa a internet a on estem tan acostumats a buscar. Per això, les mestres ens van proposar que féssim una mica de recerca i investiguessin.

Vam haver de consultar els llibres d’història sobre Prats de Lluçanès, vam entrevistar a persones grans i familiars, vam preguntar a la Montse Rovira que és a l’arxiu municipal i a la biblioteca, a la Roser Reixach mestra de l’escola i historiadora, a l’ajuntament i a Jordi Plans de l’empresa Cooltur.
Ara ja podíem fer una fitxa tècnica de cada indret o edifici amb el nom, ubicació, fonts consultades, època i breu explicació. De cada fitxa en vam fer un codi QR.Generar codis QR ens va agradar molt, no ho havíem fet mai i per a nosaltres va ser molt divertit.

Després vam treballar les característiques principals de cada edat històrica i al passadís de l’escola vam fer una línia del temps que va des de la prehistòria fins a l’edat contemporània. Aquest mural ens ha anat molt bé perquè hi podíem veure la durada de cada edat i situar els llocs treballats a l’edat històrica corresponent.
Finalment, vam pensar com podríem donar a conèixer la nostra recerca ja que pensàvem que era molt important.

Vam decidir preparar vuit rutes a peu i convidar els avis i àvies i familiars per poder gaudir-les. Vam anar a provar les rutes per comprovar la durada i geocalitzar-les.
Ens faltava pensar com havia de ser la cloenda de la caminada: què diríem, a on la faríem, què menjaríem. Vam decidir fer un petit refrigeri. Calia calcular i pensar diferents coses: què necessitàvem ? quants seríem ? de quants diners disposàvem? Vam preparar una enquesta on-line per les famílies per saber quants seríem i vam demanar a l’escola quants diners teníem per poder-nos gastar. Finalment, vam poder anar- ho a comprar.
Ara ja només faltava organitzar el dia de la caminada, repartir els grups de caminadors i repartir-nos les tasques entre tots. Cadascú de nosaltres es va fer responsable d’un grup i d’uns indrets o edificis.

Tot aquest treball l’hem recollit en una site que també hem fet nosaltres mateixos mica en mica a mesura que anàvem fent el treball cadascú a omplert una part: https://sites.google.com/escolallucanes.cat/escolallucanes/inici
Ens agrada molt aprendre d’aquesta manera ja que ens ho passem molt bé, descobrim i aprenem sobre tot allò que ens queda proper, aprenem a gestionar-nos les dificultats que van sorgint i a treballar de forma autònoma però també en equip.
Moltes gràcies a tothom per ser aquí, esperem que gaudiu d’aquest petit refrigeri que us hem preparat.
Visca la història, visca la Cultura i visca el nostre poble!

Àccés a l’àlbum de fotografies de la Ruta Històrica: https://photos.app.goo.gl/iieGHUT9cuXHoik66