PREMIATS AL CONCURS TÍSNER DE CREACIÓ DE JOCS DE CATALÀ

Diumenge dia 27 de maig un bon nombre d’alumnes, familiars i mestres vam desplaçar-nos fins a l’Estació del Nord de Barcelona per assistir a l’acte d’entrega de premis del 4t Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català organitzats per la ONG Plataforma per la Llengua.

El concurs, adreçat als alumnes de 5è i 6è de primària de les escoles del Principat de Catalunya, té per objectiu  “que alumnes, mestres i escoles descobreixin la faceta lúdica i creativa de la llengua creant el seu propi joc”.

Des de l’escola es van idear i crear dos jocs de taula. Amb la seva elaboració es pretenia treballar aspectes relacionats amb la llengua catalana i, al mateix temps, crear jocs que després servissin per treballar amb els alumnes continguts de l’àmbit lingüístic i utilitzar-los com un recurs més a l’aula.

Els jocs porten per títol:

• “La ruleta fonològica” creat amb l’objectiu de treballar habilitats fonològiques amb els més petits: comptar síl·labes o sons, descobrir el so inicial o final d’una paraula, confegir paraules…
  • “Bingo Pizza de sinònims i antònims” dissenyat amb l’objectiu d’ampliar el lèxic i entendre el concepte de sinonímia i antonímia tot jugant.

La presentació de l’acte va anar a càrrec del conegut actor i humorista Toni Albà que va saber donar un toc d’humor molt encertat a la cerimònia i també va comptar amb els experiments de Dani Jiménez del programa de ciència “Dinàmiks que ens va deixar a tots/es amb la boca oberta i va aconseguir arrencar forts aplaudiments del públic assistent.

Aquesta 4a edició va comptar amb un nombre molt gran de participants: ni més ni menys que 82 aules que optaven als 9 accèssits (activitats per tots els alumnes de l’aula)  i als 3 primers premis (trofeu i activitats).

Amb molts nervis, emoció continguda i gran expectació vam sentir de la veu de Toni Albà que el joc “Pizza Bingo” dels alumnes de 5è havia estat premiat amb un segon accèssit que ens permetrà gaudir d’una emocionant experiència amb Kayak amb l’empresa SKKAYAK de Llançà el dia 13 de juny. Els diplomes i el premi van ser recollits de la mà d’alguns dels membres del jurat format per: Màrius Serra, Salvador Alsius, Oriol Comas, Jaume Cela, Joaquim Dorca i Isabel Romano.

Des de l’escola volem felicitar tots els alumnes pel seu treball en equip i l’esforç en el procés d’elaboració dels jocs i també agrair el suport i acompanyament de totes les famílies.

Gràcies també als organitzadors/es dels premis per seguir potenciant iniciatives que ajuden a potenciar el joc i l’aprenentatge del català i al jurat per la dura tasca d’escollir els treballs guanyadors entre la gran qualitat dels jocs que van restar exposats fora l’estació durant tot l’acte d’entrega de premis.

Els jocs elaborats quedaran a l’escola per seguir treballant i aprenent català en català!

Podeu descobrir tots els treballs guanyadors clicant sobre el següent enllaç:

I accedir a la galeria de fotografies oficials de l’acte des d’aquest enllaç:

Felicitats a tots els premiats i a tots els participants!

ACCÉS A L’ÀLBUM DE FOTOGRAFIES DE LA JORNADA CLICANT AQUÍ o bé sobre cadascuna de les fotografies que acompanya aquest article.