SORTIDA A L’EXPOSICIÓ “ESCOLES D’ALTRES MONS”

El dia 24 d’abril de 2017, juntament amb els alumnes de CM vam anar a veure una exposició a Olost. L’exposició era d’escoles d’altres països. S’anomena “Escoles d’altres mons”. Vam poder veure fotografies de Kim Manresa (fotògraf) i Carles Ernesto (Comissari de l’exposició). Allà nosaltres vam fer una activitat, vam relacionar una frase que les mestres ens havien donat amb una imatge.

Ens vam adonar que les altres escoles eren molt diferents a les nostres. També que nosaltres tenim moltes coses i en canvi altres escoles no tenen res de tot això. N’hi ha que ni tant sols tenen escoles i ho han de fer al carrer. Algunes d’aquestes escoles estan en guerra. Altres tenen alumnes perquè els hi donen menjar. Hem de valorar allò que tenim perquè ens hem adonat que altres nens viuen en pitjors condicions. Hi ha comunitats on només trien un nen per anar a l’escola i els altres no hi poden anar. Anar a classe a vegades no és gens fàcil i sovint s’han de caminar més de 10 quilòmetres. Ens ha ajudat a prendre consciència i valorar més tot allò que tenim, per exemple seria bo no fer malbé menjar ja que veiem que en alguns indrets els nens i nenes passen gana.

Més informació: http://www.diba.cat/web/educacio/recursos/jornades/escolesam

Redacta i publicada pels alumnes de CS. Escola Lluçanès