TALLER SOBRE ELS RECURSOS NATURALS I EL CANVI CLIMÀTIC

El dimarts 25 d’octubre els alumnes de cicle mitjà vam fer un taller a càrrec de la Diputació sobre mediambient.

En aquest taller hem après moltes coses i ara us ho volem explicar. És molt important que entre tots fem el possible per reduir el consum, reutilitzar i reciclar bé.  (Clicant sobre la fotografia podreu accedir a l’àlbum de les imatges del Taller)

Moment del taller a la biblioteca de l’escola

Hem après que :

• S: Un recurs natural és allò que prové de la natura i no ha estat manipulat pels humans. Ex: aigua, vent, sol, petroli, llana,
  • M:Ens van fer diferenciar entre els recursos naturals i els que no ho són. Per exemple recursos no naturals són: llauna, taula, casa, …
  • P: Ens han explicat que els recursos naturals es poden esgotar si hi ha una gran despesa.
  • J: Els recursos naturals es classifiquen en renovables i no renovables.  Per exemple els recursos no renovables són: el petroli que tarda molt a fer-se.
  • C- G.P: Ens estem quedant sense recursos naturals perquè els gastem tan ràpid que no hi ha suficient temps perquè se’n puguin crear de nous, perquè es puguin regenerar.
  • B: Els humans gasten molts recursos naturals per tenir moltes coses.
  • S- LL.B: Els humans fan fàbriques que contaminen molt i que alliberen gasos d’efecte hivernacle. Aquests gasos efecten a la capa d’ozó i llavors  l’aire de la terra s’escalfa molt.
  • P: Ens van donar alguns consells perquè no desaprofitem alguns recursos naturals. Exemple: no deixar el llum encès, dutxar-se en lloc de banyar-se, no deixar portes i finestres obertes si hi ha la calefacció engegada, etc.
  • B: El final del taller ens van explicar un conte que explicava què passaria si gastàvem molts recursos naturals. En aquest conte un ós polar es quedava sense el seu hàbitat i sense el seu menjar. Mica en mica els boscos quedaven secs i els óssos panda també es morien perquè no tenien canya de bambú per menjar
  • AC:També ens varen parlar del reciclatge . És molt important reciclar, reduir i reciclar . D’aquesta manera no gastarem tants recursos naturals.