DESCOBRIM L’ANTONI TÀPIES

Una de les principals característiques de l’artista Antoni Tàpies era que li agradava molt experimentar amb diversos materials, sobretot aquells provinents de la natura.

Aquest trimestre, els i les alumnes de Cicle Mitjà ho hem volgut experimentar tot creant diferents obres, tal i com ho feia el gran artista.

Hem utilitzat tècniques diferents, que us presentem a continuació:

• Serradures, paper i pintura: És la primera obra que hem treballat, i ens ha permès poder conèixer , i poder desenvolupar molta creativitat i fer ús alhora de la simbologia que més utilitzava.
  • Mel i almívar: Vam fer almívar escalfant aigua i sucre i després i vam afegir colorant i mel.
  • Terra vermella: Vam barrejar la terra vermella amb aigua tot dissolent-la. La terra pinta igual com si fos una aquarel.la!
  • Escultura de fang i filferro: El filferro és un dels elements típics de l’autor que podem veure a la façana del seu museu situat a Barcelona.
  • Textures: Vam sortir a caminar per la natura. Vam posar un full de paper sobre una superfície de roca, fulles, sorra i escorça . Un cop col·locat el paper, pintavem amb un plastidecor marcant el relleu. Una vegada a l’escola, vam marcar el cercle amb un compàs i ho vam enganxar en una làmina de dibuix .
  • Monotip: És una de les obres més divertides! hem utilitzat paper plastificat pintat amb pintura negra, i hi hem dibuixat a sobre amb uns bastonets de les orelles i ho hem estampat a sobre la superfície.
  • Carbó, llana i paper: Utilitzant fil, llana, paper i pintura vermella vam interpretar i crear els símbols que utilitzava l’Antoni Tàpies: creus, parts del cos, cadires…

Esperem que en gaudiu tant com ho hem fet nosaltres!!!