PRESENTACIÓ DEL JOC “DEL PASSAT AL PRESENT”

Els alumnes de 5è de l’Escola Lluçanès han creat el joc “DEL PASSAT AL PRESENT” amb l’objectiu de recuperar paraules del passat que ja no s’utilitzen i retornar-les al moment present.

Per fer-ho han partit de 18 paraules pròpies del municipi de Prats de Lluçanès que s’utilitzaven molt anys enrere i que ara s’han anat perdent de manera que es puguin recuperar per les futures generacions: apriar, almorratxa, esmolet, embolar, eixida, escotorit, atracaiar, escanyussar-se, búrnia, pollar-se, amanyagar, barganyar, mossa, flosti, encomanar, enforancar-se, refotilar i recebre.

Està inspirat en una iniciativa de participació ciutadana d’Òmnium cultural d’Osona- Lluçanès que va començar l’any passat i que porta per títol “LA PARAULA DE POBLE” on cada municipi havia de triar una paraula que l’identifiqués per, més endavant, col·locar-la en algun espai públic en format escultura o placa.

Aquest joc es presenta al 8è CONCURS DE JOCS TÍSNER organitzats per “Plataforma per la Llengua” però, el més important és que, durant l’elaboració del joc han après moltíssim sobre la llengua i les paraules del nostre poble i segur que a mesures que vagin presentant el joc als seus companys/es altres nois i noies aprendran moltes més paraules i les aniran recuperant per les futures generacions.

Voleu saber com s’hi juga? Mireu aquest vídeo:

També podeu llegir les instruccions en aquest document:

A JUGAR!