POEMES AMB DIAMANTS (EL GUST PER LA LECTURA 2022) CINQUÈ CURS

Els alumnes de 5è participem al Concurs “EL GUST PER LA LECTURA” amb una proposta literària creada a partir de la lectura del llibre “JULIVERT AMB DIAMANTS” de l’autora Teresa Duran. A través de les aventures d’en Juli, la Berta i en Benjamí Talpó ens hem endinsat en un món de les novel·les de detectius privats i hem conegut i viscut les peripècies d’una sèrie de personatges que ens han portat a crear un seguit de poesies on, en primera persona, cadascun d’ells ens ha parlat de la seva vida i les seves vivències que l’autora descriu en el seu relat.

Tal com ells/es mateixos/es us expliquen, després de treballar el llibre, s’han reunit en diferents grups de treball cooperatiu on han creat un poema per cada personatge, han fet el dibuix corresponent i han assajat diverses vegades la manera de llegir les seves creacions. Un cop redactats els poemes amb el Canva i gravar-ne la seva recitació, s’ha creat una presentació àudiovisual en format vídeo amb tot el treball elaborat pels alumnes.

Es tracta d’una activitat vinculada al projecte de l’escola “Estimem la Poesia” i que ha suposat un munt d’aprenentatges pels alumnes que hi han participat des de la part lingüística, artística, digital, aprendre a aprendre…convertint-se en un treball totalment competencial.

Aquest treball també ha suposat una manera de potenciar la inclusió i el treball en equip ja que les diferents activitats s’han pogut adaptar als ritmes d’aprenentatge i les capacitats de cada alumne de manera que hi han pogut participar tots i totes de manera activa compartint un mateix objectiu.

Esperem que us agradi tant com ells/es ho han gaudit!

TREBALL FINAL DELS ALUMNES:

DOCUMENT AMB TOTS ELS POEMES CREATS PELS ALUMNES: