ESCOLA SOLIDÀRIA DE DRET A 6èC

A l’escola, des de fa molts anys a sisè, tenim un projecte anomenat Escola Solidària de Dret en què uns advocats de la Fundación Profesor Uría venen a impartir quatre tallers d’apropament al Dret.

En aquests tallers ens han parlat de la separació de poders, del que és la democràcia, també, del que vol dir tenir drets i deures. A més a més, durant els tallers, l’alumnat ha hagut d’analitzar un contracte de lloguer i se li ha presenta un cas pràctic d’un robatori que han hagut de resoldre mitjançant la simulació d’un judici.

A part de passar-ho bé, perquè els advocats que ens han visitat han connectat molt bé amb l’alumnat, també hem pogut practicar moltes subcompetències de l’expressió oral i eines de pensament com l’argumentació, la distinció entre fets i opinions i la rellevància dels nostres arguments.

Ha estat molt emocionant posar-se en la pell dels personatges (jutges, advocats, fiscals, víctimes i acusats), haver de contrastar les diferents versions i intentar construir un fil argumental coherent.

Gràcies Àlvaro i Laura per la vostra ajuda!