Dia Internacional de la Llengua Materna

Benvolguda comunitat educativa,

Aquest cap de setmana, el diumenge, 21 de febrer, se celebra el Dia Internacional de Ia Llengua Materna, aprovat per la Conferència General de la UNESCO del 1999.

A l’escola creiem en la importància de la diversitat cultural i lingüística per a les societats sostenibles i treballem per preservar les diferències de cultures i idiomes que fomenten la tolerància i el respecte dels altres.

La diversitat lingüística es troba cada vegada més amenaçada amb un major nombre de llengües que desapareixen. Cada dues setmanes, com a mitjana, una llengua desapareix, emportant-se tot un patrimoni cultural i intel·lectual.

No obstant això, gràcies a la comprensió de la importància que tenen les llengües maternes, s’han aconseguit èxits en matèria d’educació plurilingüe basada en aquestes, en particular des dels primers estudis i el compromís cada vegada més gran que evolucionin en l’esfera pública.

Les societats existeixen a través de les seves llengües, que transmeten i preserven els coneixements, la cultura i les tradicionals de manera sostenible.

Per aquest motiu, des de l’escola us volem proposar a totes les famílies que vulgueu participar, una activitat per al cap de setmana.  És molt senzill!

Només heu d’enregistrar un vídeo D’ENTRE 10 i 20 SEGONS, en què us presenteu amb el vostre nom, la llengua que parleu, el país o la regió on es parla aquesta llengua i UNA PARAULA, DITA O EXPRESSIÓ INTERESSANT que vulgueu compartir amb nosaltres (i la seva traducció al català).

Si voleu, podeu enregistrar-vos amb alguna vestimenta o complement tradicional o el que la vostra creativitat us inspiri.

Us adjunto un “vídeo – exemple” perquè veieu el tipus de vídeo que us demanem.

Amb els vídeos que rebem, farem un muntatge que penjarem a la pàgina web de l’escola i que ens servirà, a diferents cursos, per treballar la diversitat i riquesa lingüística, en relació a la dimensió plurilingüe i intercultural de les competències bàsiques.

Podeu enviar els vídeos per correu electrònic o compartits mitjançant Google Drive a la següent adreça:

a8025083@xtec.cat

ESPEREM QUE US AGRADI LA INICIATIVA I QUE HI PARTICIPEU AMB IL·LUSIÓ!

MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA COL·LABORACIÓ.Cordialment, Aleix Estrella,Coordinació de Llengua, Interculturalitat i Cohesió SocialEscola Pompeu Fabra,C/ Sta. Caterina s/n (08930) Sant Adrià de Besòs.Tel. 933811281a8025083@xtec.ca