Seminari de Coordinació de COEDUCACIÓ de Sant Adrià de Besòs

L’any 2013, impulsada per la regidoria de polítiques d’igualtat de l’ajuntament, el CIOD i el CRP, s’iniciava la Xarxa de Coeducació de Sant Adrià. Un espai on es pretenia generar una reflexió i un treball al voltant de diversos temes vinculats a la coeducació per part de les i els professionals dels centres educatius del municipi.

L’acollida va ser tan bona, que actualment som un Seminari on estem representades totes les escoles i instituts de la ciutat de Sant Adrià de Besòs.

La nostra tasca fonamental és visibilitzar les desigualtats i conflictes que es viuen al centre relacionades amb el gènere i la diversitat sexual, i reflexionar i actuar al respecte.

Pretenem integrar la coeducació com a eix transversal del nostre sistema educatiu, tot incorporant propostes didàctiques al nostre dia a dia que facin prendre conciència al nostre alumnat d’aquestes problemàtiques i li doni eines per a relacionar-se de millor manera.

També participem i fem difusió de les activitats que es duen a terme al nostre municipi, com tallers i exposicions pensades pel 8M o el 25N, entre d’altres.

A més a més, la XCSA també pretén fer xarxa, treballar plegades i recolzar-nos entre totes les i els professionals de les escoles i instituts de Sant Adrià.

Aquest curs, hem fet un pas més i ens plau presentar-vos la nova imatge del Seminari amb aquest logo (obra del Guille de las Heras Flo, mestre de Música de l’Escola Pompeu Fabra i participant del Seminari).

Seguim amb la nostra tasca acompanyant el nostre alumnat cap a un futur més igualitari, equitatiu, respectuós i tolerant.

Seminari de Coeducació de Sant Adrià de Besòs.