L’educació és l’eina per al canvi (activitat 8 de març)

L’escola és el marc ideal per potenciar la coeducació.

Garantint espais educatius on existeixi igualtat de tracte i d’oportunitats per a les nenes i els nens, partint del respecte i de la tolerància. Així com la incorporació de metodologies no sexistesi la presentació de referents femenins en els diferents àmbits.

D’aquesta manera aconseguirem trencar estereotips i deixar de reproduir masclismes que es transmeten generació rere generació a través de la cultura social. I afavorirem el desenvolupament integral de futurs ciutadans i ciutadanes lliures i corresponsables que visquin en igualtat.

Amb motiu del 8 de març, Dia internacional de la Dona, l’alumnat de P5 va realitzar una activitat sota el lema “Ni més, ni menys, iguals”.

En primer lloc es va visionar un vidio per tal de reflexionar amb els infants la injusticia que soposa la desigualtat salarial entre homes i dones. Us l’enllacem per si el voleu veure a casa:

Es va parlar de diferents oficis, socialment atribuits als homes, i de la possibilitat depoder-los desenvolupar per dones. Així com, de la corresponsabilitat dins la llar i la necessitat d’assumir per part dels pares, aquelles activitats de cura i neteja que socialment s’atribueixen a les mares.

Si voleu veure les imatges feu clic aquí.