CARTA DEL GUILLE: DESPRÉS DEL CONCERT

Estimades famílies:

Ahir va ser un dia dur. Tots els concerts de Nadal ho són, com a mínim pels qui ens els prenem com un projecte artístic i pedagògic una mica més enllà de l’habitual. Molta pressió i estrès, estudi i pràctica, expectatives i adaptacions. Però, així com esdevé una feinada incommensurable (començo a arranjar i estudiar les nadales al juliol), també ho és l’alegria de veure’n els fruits.

Passada l’adrenalina de veure tan meravelloses actuacions de les vostres filles i fills, m’agradaria que, molt breument, siguessiu conscients d’algunes de les seves increïbles fites.

És màgia que amb 6 anys hagin après i cantat tan bé una nadala amb tantes paraules desconegudes, que hi hagin tocat a sobre 3 línies d’instruments diferents, que hagin entrat i seguit el ritme ternari amb tanta precisió. 6 anys.

És màgia que amb 7 anys encetin l’afinació i el ritme d’un swing, ràpid, complex i llarg, amb interludis, amb frases que col·locar amb precisió, sense parar de cantar i ballar. 7 anys.

És màgia que amb 3, 4 o 5 anys hagin après nadales que mai havien escoltat, amb paraules que encara desconeixen, davant d’un públic i en un lloc inhòspits, tocant solos de campanes i de metal·lòfons. 3, 4 i 5 anys.

També és màgia haver patit problemes tècnics importants en plena actuació i que, amb 10 anys, hagin estat capaces i capaços de sobreposar-s’hi, seguir la cançó i acabar-la sense pràcticament escoltar res sobre l’escenari. I d’afinar com àngels, s’apreciés o no en aquell moment. 10 anys.

I també és màgia que, amb 11 anys, m’hagin transportat a la nadala que va despertar en el Guille la passió pels cants corals, amb tan precisa dicció, afinació, memòria i intuició rítmica per les campanes. 11 anys.

Els vostres fills i filles han aconseguit veritables barbaritats. Cada dia em trenquen esquemes, m’esborren límits, em sorprenen amb la precisió amb què poden afinar o tocar un instrument. Són esponges d’allò que els puc transmetre, pous inesgotables de joia per aprendre i viure la música amb més sinceritat i passió que qualsevol adult. Són el reflex del millor d’aquest art.

Així que gràcies per regalar-me, també a mi, tan precioses cançons. Fan del meu imaginari una realitat.

Molt bones festes i molts petonets,

Guille

1. Maria Navarro

I també és màgia que el nostres fills i filles puguin gaudir i aprendre d’un mestre amb tant de talent i amor per la música com tu.

Moltes felicitats pel concert, ens va encantar, ha estat un gran regal de Nadal.

Una abraçada i bones festes!

2. Elisa

Gràcies a tu també, a la teva creativitat, passió i a l’escola que t’acompanya per que poguem gaudir del concert i de veure als nostres fills tan implicats i emocionats.
    Bon Nadal

3. Yolanda

A mi m’ha encantat el concreto d’aquest any i com a fan de Queen LOVE of muy Live i Bohemiam Rapsody. Gràcies x fer sommiar els nostres fills i Fer q estimin la música

4. Isa

Hola Guille,

Gràcies a tu també, perquè els nostres fills ho fan tan bé, gràcies al teu esforç, dedicació i professionalitat. Parlo pel meu, però crec que també per moltes famílies de l’escola, aquests últims anys el concert de nadal està sent una autèntica preciositat i es nota el progrés en els nostres fills, moltes gràcies de veritat sobretot perquè els alumnes estan encantats amb tu i els pares també. Et desitjo unes bones festes.

Una salutació.

5. David i Elena

Et diria que màgia és que puguis treure tot això de les nostres filles i fills, però no és màgia en realitat: és esforç, compromís, amor per la feina que fas, respecte als infants, sensibilitat, amor per la música i per ensenyar-la gaudint i acompanyant…. i moltes més coses que segurament no veiem.
    Gràcies per ensenyar-nos als no-músics a valorar tot allò que els infants han après, per poder valorar les seves fites. Gràcies per acompanyar-los i fer-los sortir cada dia de classe amb un somriure.
    Gràcies a tu i a la resta de l’equip del Pompeu per regalar-nos aquests momens!!! Passeu unes bones i merescudes vacances!!!
    Ens veiem a la tornada