EL BARRI

BARRI DEL PLA DE DALT

Tenim un barri meravellós. Amb pisos, moltes cases adossades i també moltes cases unifamiliars. Això vol dir que l’escola ofereix el ventall representatiu de la societat olotina. Un barri amb una qualitat de vida molt alta pel fet d’estar a prop del nucli de la ciutat a l’est però tocant a la muntanya per tots els altres costats, muntanya pelada al sud, l’ermita del coll al Nord i Ridaura a l’Oest.

A partir del 2005 els serveis, que era la gran mancança del barri, es van deixar enrere situant-se cadenes de supermercats, gasolineres i l’hospital. Per tan tenim un barri extraordinari amb equilibri entre serveis i natura.

La construcció de l’escola al costat mateix del camp de futbol també va ser un encert (des d’aquí aplaudim la decisió de les persones anònimes implicades). Poder sortir de l’escola a dos quarts de cinc, berenar a la zona verda o a la mateixa escola i començar les activitats extraescolars organitzades per l’AMIPA (bàsquet, patinatge, gimnàstica,…) o pel CLUB SANT PERE MÀRTIR, és una virtut d’escola que molt sovint no la valorem. Sobretot en els primers anys d’escolarització a l’etapa d’infantil. A partir d’aquí els nens ja inicien el seu procés en l’activitat extraescolar per escollir aquell esport que els agrada més. Però durant aquest primers anys han pogut créixer en forma de grup de BARRI! Tan important en aquests moments que la tecnologia que ens envolta en abdueix i té tendència a aïllar-nos.

Enllaços del barri:

CLUB DE FUTBOL SANT PERE MÀRTIR.

INS LA GARROTXA

L’Institut La Garrotxa és un centre públic que depèn del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Creat a l’any 1974 com Institut de Formació Professional va experimentar un creixement constant fins a l’any 1995 (1400 alumnes, 100 professors i 7 especialitats).

Des del curs 2002-03 forma part del projecte Xarxa de Qualitat i Millora Contínua engegat pel Departament d’Educació i compta amb el Certificat ISO 9001:2015 pels serveis d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Cicles Formatius de Formació Professional de Grau Mitjà i Superior.

SIGMA

El Consorci de Medi Ambient i Salut Pública de la Garrotxa – SIGMA – és un ens públic local integrat pel Consell Comarcal de la Garrotxa i l’Ajuntament d’Olot, com a ens locals constituents.

Els seu objecte és la gestió del medi ambient i de la salut pública de la ciutat d’Olot i de la comarca de la Garrotxa, mitjançant l’exercici de les funcions que li atribueixen els seus Estatuts i les demés que li puguin correspondre d’acord amb els mateixos.

La seva finalitat és el desenvolupament sostenible de la ciutat d’Olot i de la comarca de la Garrotxa, tot garantint que el desenvolupament econòmic i social sigui plenament compatible amb la protecció del medi, de la biodiversitat i de la salut de les persones.

HOSPITAL D’OLOT I COMARCAL DE LA GARROTXA

La Fundació Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa ofereix als centres educatius de la ciutat l’oportunitat de conèixer alguns serveis del centre sanitari i promoure hàbits saludables.  Al final de l’estada, els infants fan una visita al bosc dels Tres Roures, proper al centre, per abordar la importància del contacte amb la natura i de la cura del medi ambient en general, així com dels hàbits quotidians que ens ajuden a mantenir una bona salut. Aquesta darrera activitat és liderada per la Unitat de Salut Mediambiental Pediàtrica (PEHSU) de l’Equip Pediàtric Territorial de la Garrotxa per millorar la salut i medi ambient de la infància i adolescència de la comarca.

EL CASSÉS

El Cassés és una casa del municipi d’Olot protegida com a bé cultural d’interès local. Es tracta d’una casa de planta rectangular amb baixos, un pis i colomar. Coberta amb teulat a quatre aigües. Els baixos eren destinats a corts pel bestiar, no hi ha obertures, únicament petites espitlleres per a la renovació d’aire. La primera planta era destinada a habitatge. Pels costats de les façanes de nord i ponent s’afegiren dues galeries cobertes, amb grans arcades de mig punt, avui cegades. Damunt, de planta més reduïda però més enlairat, hi ha l’antic colomar, que en algun lloc tenia galeria coberta amb arcades de mig punt. Bastida amb pedra volcànica i carreus de basalt en els angles de la casa. Va ser cedida a l’ajuntament d’Olot que decidí restaurar-la i cedir-la com a despatxos per a diverses entitats olotines: l’Associació de veïns Pla de Dalt El Cassés, etc.