Viatge a Mathausen

Una representació d’alumnes i professorat de 4t d’ESO han participat del viatge a Mauthausen i Gusen per commemorar el 79è aniversari de l’alliberament del camp. Ha estat un viatge que ens ha deixat una profunda petjada i que ens ha fet reflexionar i madurar. Uns dies d’una gran intensitat on les diverses activitats, visites i converses ens han sacsejat emocionalment. No oblidarem les converses amb els familiars de les persones deportades que ens han acompanyat en aquest viatge, les emocions compartides amb l’alumnat de Lleida, Manresa, Cerdanyola i Alacant, i també amb els joves de França i d’Itàlia. Hem cantat plegats cançons que ja no oblidarem. Hem gaudit d’unes excepcionals visites amb explicacions i anècdotes de la mà del Joan Manel Calvo, la Josepa Gardenyes, l’Alex Rigol i l’Isidoro Teruel.

Com ens van dir la neta d’un deportat, estem obligats a explicar tot el que va passar perquè no s’oblidi. Així ho farem, assumim absolutament aquest compromís amb la memòria. Perquè, com deia Primo Levi, “Si comprendre és impossible, conèixer és necessari, perquè el que va succeir pot tornar”.

Volem agrair l’organització i l’esforç realitzat a l’Amical de Mauthausen, a l’Ajuntament de Terrassa i a totes les institucions que han treballat perquè aquest primer viatge d’estudiants egarencs fos una realitat.

Projectes MUSA. IE Pere Viver – Secundària

Amical de Mauthausen