PROJECTE EDUCATIUEl projecte educatiu de centre (PEC) és el document que defineix el funcionament del nostre centre educatiu. Inclou els principis que el defineixen, adaptant els objectius a la realitat de l’entorn del nostre alumnat i d’acord amb les conviccions pedagògiques del Claustre de mestres. Explicita les línies d’atenció a la diversitat i els objectius a treballar. Aquest document és la base de les programacions dels professors/es i de qualsevol actuació singular que es vulgui dur a terme a la nostra escola, a més és objecte d’inspecció per part de l’administració, per tal de garantir que s’adeqüi a les lleis vigents sobre educació. Aprovat pel Consell Escolar el 29 de juny del 2016 |
NOFC (Normes d’Organització i Funcionament de Centre)Les Normes d’Organització i Funcionament del Centre, que formen part del projecte educatiu, és el document que recull de manera ordenada els preceptes que regeixen la nostra organització i les interrelacions de la vida escolar: explicita l’estructura; defineix els vincles; recull les funcions, els drets i els deures dels diferents sectors que formen l’escola; fixa els procediments; adapta la normativa general a la nostra realitat i estableix l’específica pel nostre centre educatiu. Les normes d’organització i funcionament del centre és un document viu amb constant renovació a proposta de tots els sectors, per a la millora i compliment de la seva funció i són aprovades pel Claustre i presentades en Consell Escolar. |
PLA TACEn el Pla TAC es recullen les característiques actuals del centre en relació a les TAC, es defineixen els objectius i es planifiquen les actuacions que es duran a terme pel que fa als aspectes organitzatius, didàcticopedagògics i curriculars. L’assoliment de la competència digital per part dels alumnes és la raó per la qual els centres educatius han de definir i actualitzar, de manera periòdica, l’estratègia sobre l’ús de les tecnologies digitals en el procés d’ensenyament i aprenentatge. |
PROJECTE LINGÜÍSTICEl Govern de Catalunya defineix el model lingüístic del sistema educatiu situant la llengua al centre de l’aprenentatge: com a instrument fonamental per al desenvolupament personal, social, acadèmic i professional de tots els alumnes, i com a garantia d’equitat i de cohesió social. Un dels elements més rellevants de la preparació dels alumnes continua sent el domini del LLENGUATGE, l’instrument que ens permet comprendre la realitat, expressar el pensament i les emocions, raonar, crear, transmetre el coneixement i una determinada manera de veure i entendre el món, i relacionar-nos amb els altres. El domini de la competència comunicativa i lingüística, juntament amb les competències de tipus emocional i personal, és fonamental per desenvolupar tasques amb un alt component cognitiu i per activar l’esperit crític, argumentar, negociar i explicar el coneixement als altres i fer-ho en diferents llengües. Projecte lingüístic (En revisió) |