PROJECTES DE CENTRE

PROJECTE EDUCATIU

El projecte educatiu de centre (PEC) és el document que defineix el funcionament del nostre centre educatiu. Inclou els principis que el defineixen, adaptant els objectius a la realitat de l’entorn del nostre alumnat i d’acord amb les conviccions pedagògiques del Claustre de mestres. Explicita les línies d’atenció a la diversitat i els objectius a treballar.

Aquest document és la base de les programacions dels professors/es i de qualsevol actuació singular que es vulgui dur a terme a la nostra escola, a més és objecte d’inspecció per part de l’administració, per tal de garantir que s’adeqüi a les lleis vigents sobre educació.

Aprovat pel Consell Escolar el 29 de juny del 2016

Projecte Educatiu (En revisió)

NOFC (Normes d’Organització i Funcionament de Centre)

Les Normes d’Organització i Funcionament del Centre, que formen part del projecte educatiu, és el document que recull de manera ordenada els preceptes que regeixen la nostra organització i les interrelacions de la vida escolar: explicita l’estructura; defineix els vincles; recull les funcions, els drets i els deures dels diferents sectors que formen l’escola; fixa els procediments; adapta la normativa general a la nostra realitat i estableix l’específica pel nostre centre educatiu.

Les normes d’organització i funcionament del centre és un document viu amb constant renovació a proposta de tots els sectors, per a la millora i compliment de la seva funció i són aprovades pel Claustre i presentades en Consell Escolar.

NOFC Pere Viver

PLA TAC

En el Pla TAC es recullen les característiques actuals del centre en relació a les TAC, es defineixen els objectius i es planifiquen les actuacions que es duran a terme pel que fa als aspectes organitzatius,  didàcticopedagògics i curriculars.

L’assoliment de la competència digital per part dels alumnes és la raó per la qual els centres educatius han de definir i actualitzar, de manera periòdica, l’estratègia sobre l’ús de les tecnologies digitals en el procés  d’ensenyament i aprenentatge.

Esquema del Pla TAC (En revisió)

Pla TAC del Centre

PROJECTE LINGÜÍSTIC

El Govern de Catalunya defineix el model lingüístic del sistema educatiu situant la llengua al centre de l’aprenentatge: com a instrument fonamental per al desenvolupament personal, social, acadèmic i professional de tots els alumnes, i com a garantia d’equitat i de cohesió social.

Un dels elements més rellevants de la preparació dels alumnes continua sent el domini del LLENGUATGE, l’instrument que ens permet comprendre la realitat, expressar el pensament i les emocions, raonar, crear, transmetre el coneixement i una determinada manera de veure i entendre el món, i relacionar-nos amb els altres. El domini de la competència comunicativa i lingüística, juntament amb les competències de tipus emocional i personal, és fonamental per desenvolupar tasques amb un alt component cognitiu i per activar l’esperit crític, argumentar, negociar i explicar el coneixement als altres i fer-ho en diferents llengües.

Projecte lingüístic (En revisió)