pla bonaire1El barri del Pla del Bonaire es construeix cap als anys 70.

És habitat per treballadors i treballadores de les fàbriques tèxtils de Terrassa. En la seva majoria són immigrants vinguts del sud d’Espanya.

L’escola Pere Viver i Aymerich comença la seva tasca educativa l’any 1975. És un dels primers serveis que es construeix en el barri Pla del Bonaire.

Els primers anys acull tota la població en edat escolar del barri i arriba a tenir més de 1000 alumnes.
En l’actualitat el Centre és de doble línia amb 460 alumnes aproximadament, d’infantil i primària.

QUI ERA PERE VIVER?

En Pere Viver va néixer a Terrassa l’any 1873 i va morir molt jove l’any 1917. Va ser un dels representants del paisatgisme pictòric a Terrassa, junt amb J. Vancells, del qual va ser deixeble.

pere-viverLa seva família tenia una empresa de pintura decorativa, on es van formar ell i el seu germà Tomàs (1876-1951), també pintor.

Va completar la formació artística a la Llotja de Barcelona i a l’Acadèmia Baixas i al llarg de la seva trajectòria va fer pintura de cavallet i pintura decorativa.

Va participar a diverses exposicions oficials a Barcelona i Madrid.

Els dos germans Viver van treballar el 1898 amb A. de Riquer al Cafè Català del Raval a Terrassa, on van introduir elements simbolistes europeus. Una altra de les obres de Pere Viver són les pintures decoratives de la Casa Pere Màrtir Armengol (1909), recuperades pel Museu de Terrassa.

Les primeres obres d’aquest artista mostren un llenguatge proper al de J. Vancells, però més endavant va rebre la influència d’A. de Riquer, la qual és palesa principalment en la pintura decorativa, per acabar finalment fent una pintura propera a les noves avantguardes.

Com a pintor de cavallet destaquen sobretot pintures centrades en el tema dels paisatges dels Pirineus catalans.obres pv

Així mateix, va ser professor a l’Escola d’Arts i Oficis de Terrassa.

Mireu la seva obra: