25 de novembre. Dia Internacional contra la violència de gènere. El Somni de les Papallones

El 25 de novembre l’alumnat de secundària va treballar el dia contra la violència de gènere.

Avui us exposem una de les activitats que van realitzar els i les alumnes de 2n d’ESO. A la matèria de Cultura i Valors Ètics va poder conèixer la història de les germanes Mirabal i tot el que va comportar aquest cas a la nostra història.

Us deixem un text que va fer un alumne de 2n d’ESO A: Dani Lozano Rodríguez, en ell expressa molt bé el seu procés d’aprenentatge en aquesta sessió:

25 DE NOVEMBRE
Germanes Mirabal – Dia Internacional contra la violència de gènere

Avui a classe hem parlat de les germanes Mirabal i perquè el 25 de novembre és el dia internacional contra la Violència de Gènere.
Hem sabut com van assassinar a aquestes germanes de manera brutal i com després van fingir que va ser un accident de tràfic. Aquest assassinat es va cometre per un esquadró enviat pel dictador de la República Dominicana Rafael Trujillo.
Personalment m’ha donat una sensació funesta imaginar el que van haver de patir aquestes dones abans de morir.

Això m’ha portat a fer una mica d’investigació personal i he pogut comprovar que a la dècada a la que van assassinar a aquestes germanes (dècada 1950-1960) va ser un dels anys més prolífics per a les dictadures arreu del món. Descobreixo l’esgarrifosa xifra que almenys 90 o 100 dictadures estaven actives a l’època, entre alguns dels dictadors trobaríem a:

Chiang Kai-Shek (Taiwan), Kim Il-Sung (Corea del Nord), Enver Hoxha (Albània), Francisco Franco (Espanya), Robert Mugabe (Zimbabwe), Josip Broz Tito (Iugoslàvia), António de Oliveira Salazar (Portugal), Todor Zhivkov (Bulgària), i molts més…

La reflexió personal que he fet és que la llibertat és un element molt valuós que tota la societat hauria de preservar i utilitzar exemples com el de les germanes Mirabal per educar a les noves generacions.

Per això dates com la del 25 de novembre i històries com la de les germanes Mirabal: Minerva, Patria i Maria Teresa, són tan importants.

Dani Lozano Rodríguez

2n A