Llegim en Parella a 3r

Durant el segon trimestre es portarà a terme durant dues sessions setmanals un programa educatiu anomenat Llegim en Parella. Aquest mètode s’encabirà dins de l’àrea de català i es realitzarà a Cicle Mitjà (tercer i quart de primària). Aquest programa està impulsat pel GRAI (Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals) de la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona).
Cada setmana els tutors ens portaran una lectura estructurada per a preparar-la juntament amb l’ajuda de la seva família.

QUÈ ÉS LLEGIM EN PARELLA?
Llegim en parella, és un programa educatiu de tutoria entre iguals: parelles d’alumnes (tutor i tutorat) que aprenen a través d’una activitat estructurada.

• Tutor: aprèn perquè ensenyar és una de les millors maneres per aprendre.
  • Tutorat: aprèn perquè rep l’ajuda ajustada i permanent del seu company tutor.

El programa combina la tutoria entre alumnes i la tutoria familiar.

OBJECTIUS DEL PROGRAMA:

• Millorar la competència lectora, un element clau per a l’èxit escolar de l’alumnat. La comprensió lectora és la base fonamental per l’assoliment de tots els aprenentatges.
  • Fomentar la capacitat de cooperació entre l’alumnat. La cooperació és una habilitat clau en l’actual societat del coneixement i, una competència valuosa que desenvolupa habilitats socials i actituds bàsiques per a la vida democràtica.
  • Potenciar la implicació de les famílies en les tasques escolars. Quan les famílies participen activament en el centre escolar, els seus fills incrementen el rendiment acadèmic i, a més, el centre millora la qualitat de l’ensenyament.

Com a conclusió: Els nostres objectius globals com a docents realitzant aquest programa són aconseguir que els nostres alumnes comprenguin millor els textos; i en un nivell relacional augmentar l’empatia, la comunicació amb els companys, el reconeixement dels propis errors i que poden aprendre dels errors d’un company. I enfortir el vincle escola-família.