Les investigacions en el terreny de la didàctica de la música consideren essencial l’oferiment d’una experiència musical variada i de qualitat des d’edats primerenques, prolongada en el temps i desenvolupada en un espai positiu i segur capaç de brindar als infants l’oportunitat de jugar, d’explorar moviments, ritmes i melodies diverses, de descobrir noves formes de conviure i de connectar amb les seves necessitats socials, emocionals i de moviment, per finalment aconseguir despertar el seu interès pel món sonor que els envolta. Al llarg d’aquest procés és el docent l’encarregat màxim d’acompanyar i guiar l’infant en l’exploració vocal i la improvisació a través del joc, les cançons i recitats, tot esdevenint un bon model vocal capaç d’afavorir l’escolta i la interpretació expressiva en tots ells i elles.
Sembla evident l’efecte que genera en nosaltres la música, capaç de produir plaer, d’activar la motricitat, de potenciar la creativitat, de suscitar i despertar emocions en nosaltres i, fins i tot, d’agrupar-nos tot creant sinergies positives. És per tot això que a les sessions de música nodrim cadascuna d’aquestes possibilitats amb instruments i materials diversos destinats a la percussió, al moviment i la cooperació. Aquest any ens hem introduït a la cinta elàstica cooperativa; una cinta amb infinitat de possibilitats de moviment per treballar els contrastos (dins-fora, amunt-avall, agut-greu, lent-ràpid…), la pulsació i, també, el fraseig. La cinta ens connecta enèrgicament al grup, construeix mirades conjuntes, allibera tensions acumulades, incrementa en nosaltres les ganes d’explorar a través del moviment i ens obre les portes a la creativitat, on juguem a transportar-nos a indrets imaginaris i a crear formes complexes i divertides sempre acompanyats de música.
Pujol, A., Pérez, M., Pujol, E., Carbó, V. (2018). Jugant amb la música nenes i nens, currículum per a l’educació musical infantil segons la Music Learning Theory d’Edwin Gordon. IGEME (Madrid)