La geografia a 1r d’ESO!

A Socials, a primer de l’ESO, explorem el paisatge i el relleu de les diferents regions del món. Aprenem de què està feta la Terra i per què sempre està en constant canvi.

I com ho fem tot això? Doncs per començar, aprenem i recordem tot allò que sabem sobre els continents i els oceans. Per mitjà de treball cooperatiu, els alumnes i les alumnes treballen fent una presentació en ppt sobre un continent, tot cercant diferents elements geogràfics d’aquest (volcans, serralades, rius rellevants…), on es troba localitzat en un mapa físic, curiositats, etc i per últim, triar cada membre del grup un país d’aquell continent i realitzar una breu explicació sobre diferents aspectes: quina és la seva bandera, llengua, on es troba en el mapa i curiositats sobre aquest. Tota aquesta informació la pengem en una pissarra col·laborativa online.

Després, fem una exposició oral grupal i acabem completant entre tota la classe un mapa col·laboratiu dels continents, el qual anem emplenant al llarg de tot el curs amb tot allò que aprenem i ens sembla rellevant.