GLIFING

Aquest curs 2017- 18, durant el segon trimestre hem pogut treballar a l’escola per primer cop amb amb el Glifing.

El GLIFING és un mètode d’entrenament de la lectura que es porta a terme amb un programa informàtic. El programa s’ajusta a les necessitats de cada alumne a partir d’una avaluació inicial i dissenya un pla individualitzat. A més va registrant el progrés de cada alumne per anar adaptant les activitats proposades en cada sessió. L’entrenament incideix en la millora de la velocitat lectora, ja que la falta de fluïdesa serà un gran condicionant de la comprensió lectora i per tant del rendiment acadèmic.

La Natàlia ens va presentar el programa i amb molta paciència ens va fer l’acompanyament.

Han entrenat amb el programa alumnes de 1r, 2n, 3r, 4t, 5e i 6è  curs. Ha estat possible gràcies a l’ajuda de tres estudiants de l’institut Eugeni d’Ors que han vingut a fer les pràctiques a l’escola. Elles són; la Sole, la Nicole i la Vicky.

El fet de fer aquest entrenament de manera sistemàtica (15 minuts, 4 cops per setmana) ha permès que els alumnes de l’escola hagin pogut continuar millorant la seva habilitat lectora per llegir de forma correcta i fluïda. A més, el fet de treballar la lectura amb l’ordinador els ha resultat molt motivador.

L’últim dia que les estudiants venien a l’escola els hi vam fer entrega d’un diploma Glifing, l’escola està molt agraïda per la seva col·laboració. Moltes gràcies!!