Entrenant la lectura

Aprendre a llegir és un procés màgic, els infants uneixen els sons de les lletres tot formant paraules, interpretant aquell codi escrit que només nosaltres, els éssers humans podem desxifrar. Les mestres gaudim d’aquest procés i el vivim com un gran triomf de l’infant, comença a obrir-se un món de fantasia, de somnis i realitats.

Però cal continuar practicant per a ser bons i bones lectores, és un treball diari amb el treball continu des de casa i a l’escola, que ens permetrà endinsar-nos en la lectura comprensiva perquè és llavors, quan comprenem el que llegim que podem viatjar, que podem estimar, somiar i fins i tot aturar el temps.

Al centre treballem i fem diferents projectes que ens ajuden a millorar la lectura. Com ja sabeu, des de el curs 2017- 18 entrenem la lectura amb el programa Glifing.

El GLIFING és un mètode d’entrenament de la lectura que s’aplica mitjançant un programa informàtic. Té un format lúdic que agrada molt a l’alumnat i el manté motivat per continuar entrenant i d’aquesta manera millorar tant en la velocitat lectora, com en la precisió i la comprensió.

El programa processa les dades que obté durant la sessió de treball en funció del curs i l’edat del nen o la nena per dissenyar un pla individualitzat d’entrenament que incideix allà on l’infant més ho necessita.

Aquest curs 2019- 2020, durant el 2n trimestre tenim la sort de rebre al centre l’Elisabeth i el Miguel, són antics alumnes de l’escola que ara estan fent 1r de batxillerat a l’Institut Eugeni d’Ors. Han vingut al centre a fer el seu pràcticum i gràcies a ells hem pogut tornar a activar les sessions del programa Glifing.

L’infant fa l’entrenament lector  amb una altra persona que té un nivell superior en la competència lectora. Aquesta va validant les seves respostes en les diferents activitats que prepara el programa.

Per això aprofitem per animar-vos; mares, pares, àvies i tietes  a col·laborar amb nosaltres com a entrenadors lectors dels infants, si teniu ganes i disponibilitat us esperem al nostre centre, tota ajuda serà benvinguda!!! Moltes gràcies per avançat!!!