El treball autònom a la Comunitat de Petits

A la comunitat de petits treballem a partir dels interessos i la iniciativa dels infants. Els ambients d’aprenentatge, espais pensats i preparats per provocar la curiositat a través de diferents propostes d’aprenentatge, ofereixen materials que permeten repetir incansablement allò que més els interessa fer: omplir, buidar, comparar, ordenar, apilar… mentre fan de pares, mares, bruixots o dracs ferotges. 

I per què fomentem aquest treball autònom als ambients d’aprenentatge? En primer lloc, perquè respectem els ritmes de cada infant i els concebem com a éssers únics, amb les seves passions i desitjos. La capacitat crítica a l’hora de triar i decidir què es vol fer i durant quan de temps fer-ho és imprescindible per aprendre a autoregular-se i per tenir un major coneixement sobre un mateix i les pròpies necessitats i inquietuds.

El treball autònom als ambients afavoreix l’aflorament d’aquest impuls dinàmic que mou l’infant a descobrir el món i entendre’l. El fet de fomentar la seva autonomia i no imposar-li uns ritmes preestablerts i homogenis des de fora, permet a l’infant connectar-se amb els materials i les tasques, aprofundir en processos d’experimentació i creació, manipular els materials amb precisió gràcies a la possibilitat de repetició i, sobretot li permet gaudir de temps suficient per aprendre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>