El joc de construccions

Tant els nens com les nenes necessiten materials per a fer construccions i així poder representar tot el seu món simbòlic. Jugar a construir en les primeres etapes de vida, es tracta d’una fase d’investigació dels objectes en la que aprenen a diferenciar-los per la mida, els colors o a relacionar-los entre si quan són iguals.
La manipulació dels materials de l’espai de construccions els ajuda a motivar la CREATIVITAT i la IMAGINACIÓ per generar plans que representen les seves idees. Aquest tipus de joc permet als infants entendre el món y desenvolupar diverses habilitats importants com l’atenció i la concentració.  Amb la reproducció de models associa figures i treballa la memòria visual. Quan ordena, fa seqüències, classifica, organitza,… s’endinsa en el món de les matemàtiques adquirint nocions de volum, mides, simetria, equilibri,…). El joc en grup afavoreix la socialització aprenent a compartir, a respectar, ajudar,…

En definitiva, els JOCS DE CONSTRUCCIÓ afavoreixen el desenvolupament integral de l’infant.

Als nostres ambients disposem de diferents estructures per poder gaudir d’aquest món tan fascinant de les construccions. Una d’aquestes estructures on més gaudeixen els infants és la tarima perforada de la casa Holewall com es veu a la foto. Aquest material neix gràcies a la col·laboració amb varies escoles de Barcelona com l’escola Entença per crear material pedagògic, didàctic i lúdic, a la mida de les necessitats i les inquietuds dels infants. Els seus objectius són respectar la seva mirada i les seves habilitats, i potenciar la creativitat, la imaginació i l’experimentació, oferint un material de qualitat, artesà i cuidat fins a l’últim detall.