Educació Física al nostre Institut Escola

Un dels trets d’identitat del nostre Institut Escola és la diversitat i riquesa cultural que hi ha. Per tant, des de totes  les àrees i àmbits de l’escola treballem per garantir el respecte a la diversitat i per arribar a ser un Institut Escola inclusiu.

L’àrea d’Educació Física fomenta l’adquisició d’aquells coneixements, habilitats i competències relacionades amb el cos i la seva activitat motriu que contribueix al desenvolupament integral de la persona i la millora de la qualitat de vida. Les activitats d’Educació Física que es proposen tenen un caràcter recreatiu, per això utilitzarem el joc, no només com a contingut, sinó com a metodologia, ja que el joc i l’esport són les formes més comuns d’entendre l’educació Física en la nostra societat.

Nosaltres des de l’àrea d’Educació Física volem fer esports que siguin propers a l’entorn del nostre alumnat, ja que han de partir de les vivències prèvies per consolidar un aprenentatge significatiu. Per tant es proposen esports com el Criquet, el Beisbol, el Parkour i el Kinball a cicle superior per tal de reforçar la identitat de l’escola com escola multicultural.

Per acabar, cal dir que des de les competències bàsiques de l’àmbit d’educació física es proposa integrar l’activitat física a la vida quotidiana, adquirir autonomia e iniciativa personal, conèixer e interaccionar amb el món físic, tenir cura del propi cos, i treballar els valors i actituds amb sentit crític i democràtic.