Aprenem fent! Projectes tecnològics a 1r d’ESO

A l’assignatura de Tecnologia de 1r d’ESO ens volem submergir en el món del procés tecnològic.

Aquesta és una metodologia de treball que ens acompanyarà durant tota la ESO en el treball dels diferents projectes que encararem.

Aquest procés descriu de manera pautada els passos a seguir per a implementar productes tecnològics amb èxit. Definició de l’objectiu o problema a resoldre, cerca d’informació i documentació, disseny de prototips, avaluació dels prototips, memòria tècnica i construcció.

Seguint aquest procediment els alumnes de 1r d’ESO van encarar un primer projecte. Aquest consistia a resoldre la problemàtica de la gestió sostenible dels residus que generem a l’institut. Així doncs es van construir unes papereres de reciclatge d’envasos i paper. Aquestes papereres partien d’un disseny predefinit. Els alumnes van treballar en la informació i documentació sobre la separació de residus, van construir les papereres i finalment van treballar la retolació i informació gràfica sobre l’ús adequat de les papereres de reciclatge.

Ara ja fa uns mesos que les estem utilitzant! Estem orgullosos de les nostres papereres de reciclatges. Prenem nota de les coses a millorar per a futurs dissenys.

Després d’aquest primer projecte, ens vam proposar començar-ne un altre. Aquest cop però el disseny de l’objecte tecnològic no vindria fet. Per tant caldria aprendre a dissenyar per després avaluar, corregir i construir.

Així doncs estem treballant per aprendre a dissenyar en 3D i extreure els plànols del disseny.

L’Objectiu és dissenyar i construir uns hotels d’insectes amb fusta.

Després d’uns mesos practicant el disseny 3D amb el programa SketchUp, actualment les alumnes de primer es troben acabant els dissenys 3D dels hotels d’insectes. Cada alumne ha dissenyat el seu propi hotel!

Ben aviat començarem a construir els hotels d’insectes. Serà el moment d’anar al taller, aprendre a fer servir les eines de treball amb fusta i donar forma als nostres hotels.

A continuació teniu un enllaç a l’àlbum de totes les fotos del procés de treball

Àlbum de fotos

En el següent carrusel podeu veure alguns dels dissenys de la retolació de les papereres