En aquest espai d’aprenentatge, els infants poden desenvolupar diferents habilitats i capacitats globalitzades, relacionades amb el coneixement d’un mateix i dels altres , comunicació i llenguatge, descoberta de l’entorn, entre els quals es poden destacar els següents objectius del currículum:
- Progressar en el coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats.
- Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.
- Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.
- Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.
Per una altra banda, es troben intrínsecs dintre d’aquests grans trets a treballar, l’exploració de destreses manuals, l’experimentació de diferents tècniques plàstiques, així com el coneixement i ús de materials i instruments, recursos, referents, etc, sense oblidar la part de convivència (torns d’espera, respecte en la utilització de material comú.. i d’hàbits d’higiene). A més a més, es fomenta introduir als infants a una altra manera de comunicació i expressió d’emocions, idees o sentiments com a via de creació i imaginació.
L’ambient de plàstica es troba organitzat en 5 petits espais, al qual cadascun respon a un objectiu o contingut a treballar, en funció del que s’ha explicat anteriorment. Així doncs, podem observar els següents aprenentatges: espai de dibuix lliure en pintura, espai de collage i creació individual a partir de varis materials, espai de modelatge, espai d’estampació o creació grupal i espai d’aquarel·les o tècniques plàstiques.