A cicle inicial ens iniciem a la robòtica.

Actualment, ens trobem en una societat canviant, en la societat  de la comunicació i de les noves tecnologies. Res ni ningú pot escapar-se d’aquesta transformació i la nostra vida, cada dia més, està condicionada pels estris tecnològics i els cervells artificials que els possibiliten. I el món educatiu també s’hi veu afectat, dins el qual vivim moments de forta influència de les noves tecnologies com a font de renovació i innovació educativa.

L’entrada a les escoles dels mitjans informàtics i les eines TAC, així com també la introducció de la robòtica, ha generat una gran expectativa sobre la gran quantitat de possibilitats i virtuts que ens aporta.

És per això que des de l’Institut- Escola Pere Lliscart apostem plenament en aquestes eines per fer un salt qualitatiu en l’educació del nostre alumnat. I la robòtica forma part dels reptes d’aquesta innovació pedagògica.

Des de fa uns mesos que disposem de robots “beebots” per tal d’iniciar-nos en el món de la robòtica. Les “beebots” són uns petits robots amb forma d’abella dissenyats per a desenvolupar les capacitats bàsiques de la programació i les seves aplicacions dins de la robòtica educativa: ubicació espacial, motricitat, lògica, estratègia, entre d’altres.

Les Bee-Bot es programen una i altra vegada per aconseguir una seqüència d’instruccions a través d’uns botons ubicats en la part superior de la carcassa. Accepta fins a un màxim de 40 instruccions (endavant, endarrere, girar a l’esquerra i girar a la dreta). També podem gravar indicacions amb la veu.

Així, des de l’Àrea de llengua castellana vam optar per treballar la competència digital. Utilitzem els ordinadors portàtils “chromebooks” i també fem ús de les “beebot” per aprendre d’una manera divertida i engrescadora.