3rC I LA LLENGUA DE SIGNES

Els alumnes de 3rC hem fet un projecte del Cos Humà. Una de les preguntes que va sorgir va ser: “com escoltem?”
Vam estudiar l’oïda, les seves parts i com arriba l’aire fins el nervi auditiu i d’aquí al nostre cervell. Però clar, no tothom pot fer servir l’oïda per escoltar i va sorgir una altra pregunta: “De quina altra manera podem escoltar?”
Aprofitant que a l’escola la mestra d’educació física en sap una miqueta de la llengua de signes i que a 6èB hi ha l’Ifra que té dues germanes sordes, vam pensar que podríem fer una sessió on ens expliquessin una mica què és tot això de la llengua de signes.
La Sara ens va explicar que la van operar de l’oïda i que per això no hi sent bé i ha de portar un audiòfon. És per aquest motiu que va tenir ganes de saber de quina altra manera podíem escoltar. Doncs bé, la resposta va ser: Amb les mans!
L’Ifra que en sap molt, va acompanyar a la Sara per ensenyar als nens i nenes a presentar-se i dir bon dia en llengua de signes.
Va ser una sessió molt divertida i molt profitosa, ja que els alumnes van poder veure que hi ha d’altres realitats no tan llunyanes a nosaltres.