TALLER SexAFIN. Educació afectivosexual amb l’alumnat de 6è.

Aquest matí l’alumnat de sisè ha participat en el taller sobre l’educació  afectivosexual en el marc del projecte SexAFIN.

SexAFIN, educació afectivosexual i reproductiva a les comunitats educatives és un projecte que té com a objectiu contribuir al desenvolupament d’una educació sexual i afectiva integral que contempla el dret a la salut, la prevenció de violències, la diversitat sexual, l’equitat de gènere, el plaer i el benestar amb la participació de la comunitat educativa dels centres d’infantil i primària i les entitats municipals.

El taller ha estat un espai de diàleg, amb metodologies participatives, on els infants i els adults que fèiem l’acompanyament hem pogut parlar de diverses qüestions: què entenem per sexualitat, les relacions afectives, les emocions, el cos com a font de benestar i de plaer, la comunicació, les fonts d’informació, les relacions de gènere en el camp de la sexualitat, localitzar persones adultes amb les que poder parlar sobre sexualitat…

Sense cap mena de dubte ha estat una jornada enriquidora on, a poc a poc, els nois i noies han sabut trobar el moment per poder expressar neguits, curiositats i allò que saben o creuen saber sobre l’educació afectivosexual.