FINALISTA JOCS FLORALS ESCOLARS 2018

En l’edició d’aquest any 2018 la nostra escola ha comptat amb un finalista dins la categoria B en narrativa: Tomàs Rubí Ballús.

El nom del seu text és EL MISSATGE, amb el pseudònim RE’LAR. Una història que narra el principi de les aventures d’un missatger en una aventura de ciència ficció.

Era un dia de tardor, estava a punt de fer-se fosc, tot estava tranquil. Pel petit camí que anava entre el bosc hi circulaven poques persones, el mercat de la plaça estava gairebé buit. De cop es van sentir els cascos d’un cavall que anava al galop, apareixent pel final del camí un cavall negre amb un genet vestit de vermell, el color dels missatgers.

El missatger anava ajupit a sobre la gropa del cavall, amb una capa també vermella, voleiant darrere seu. Portava un sarró penjat sota la capa i un coltell al cinturó.

Va travessar la plaça i es va dirigir cap a la porta de la torre, que aquesta sorgia de la roca de la muntanya, i va frenar bruscament el cavall, saltant a terra. Agafà el cavall per les regnes, trucant amb els artells la porta de fusta massissa de roure. Llavors, d’entre les cases del poble, en va sortir un huargo, seguit de més huargos i cavalls. Els genets portaven arcs i ballestes, respectivament. Del primer huargo en va saltar una noia seguida d’una altra. Tots ells duien la caputxa posada. Hi havia una vintena de persones.

(Fragment del conte)