ENTREVISTA A L’ELISA I EN FABRIZE

Elisa: « Nosaltres posem el nostre granet de sorra, però necessitem

més granets de sorra per poder ajudar a tots els països que ho necessiten»

Avui han vingut a l’escola dos personatges impressionants l’Elisa i en Fabrize, un matrimoni que viu i treballa al Camerun des de fa tres anys. Aprofitant que són pares de l’escola, ens han volgut dedicar el seu temps i els hi hem fet una entrevista.

L’Elisa, va néixer a Terrassa, té 40 anys i va estudiar educació social. Actualment treballa per la Comissió Europea gestionant ajuda humanitària destinada a països que viuen en conflicte. En Fabrize va néixer a Bèlgica i té 37 anys. Va estudiar dret i ciències polítiques i també treballa per la Comissió Europea, en la protecció del medi ambient.

Quants anys porteu en aquesta feina?

Fabrize: portem tres anys al Camerun i 12 anys a la Comissió Europea.

Us sentiu orgullosos de la vostra feina?

Elisa: em sento orgullosa de fer aquesta feina, tot i que de vegades em sento una mica frustrada perquè m’agradaria poder ajudar més. Nosaltres posem el nostre granet de sorra, però en necessitem més per poder ajudar a tots els països que estan en conflicte.

Com és la vida al Camerun?

Elisa: El Camerun és un país molt pobre, la majoria de gent viu en la pobresa, però per altra banda hi ha gent molt i molt rica. També hi ha molts conflictes, tan econòmics com de guerres.

Les famílies tenen fins a 5 fills, no hi ha feina per tothom així que molts han de dedicar-se a la venda ambulant.

Com són les cases?

Elisa: les cases estan fetes de fang i palla, al sostre hi posen planxes de metall per la pluja.

Quin és el menjar típic del Camerun?

Fabrize: És la yuca, és una mena de patata que la bullen, la trituren i se la mengen. També l’enrotllen en una fulla de palmera o plàtan i van pels semàfors de les carreteres o als peatges, i les venen als conductors.

Quin és l’instrument típic del Camerun?

Elisa: és el balafon, és un tronc que el buiden per dins, fan varis talls a la fusta i amb unes branquetes el fan sonar.

Moltes gràcies Elisa i Fabrize per donar-nos a conèixer el Camerun i la vostra feina, esperem que us vagi molt bé pel Camerun i que pugueu ajudar a molta més gent.

Mireu les fotos