Tot bufant!

La setmana passada vam tenir la sort de conèixer al Pep Gol i el Pep Pascual, dos músics, compositors, arranjadors, productors musicals i dissenyadors d’estranys instruments musicals. Aquesta parella, porta nombrosos anys col·laborant amb actuacions de teatre, gravacions i altres activitats educatives.

“Tot Bufant” és un espectacle dedicat als instruments de la família de vent en el sentit més ampli de la paraula, és a dir, tot allò que es pot fer sonar gràcies al vent.

En aquest concert didàctic, vam poder observar, escoltar i manipular molts instruments. com per exemple un orgue d’ampolles, una mànega que es va convertir en una trompeta, vam escoltar un clarinet – regadora, així com una orquestra formada per joguines. Sona divertit, oi? O una mica estrany?

Després d’escoltar l’audició i, més tard, debatre a l’escola sobre el funcionament d’aquest instrumental, vam esbrinar que un instrument de vent normalment està fabricat d’un o diversos tubs i que el seu so es produeix quan l’intèrpret bufa per l’embocadura (part de l’instrument que està en contacte la boca) i fa vibrar l’aire del seu interior.

Tanmateix, gràcies a l’organologia de l’audició, vam estudiar la classificació dels instruments segons la seva embocadura: instruments amb llengüeta simple (com el clarinet o el saxòfon), instruments amb llengüeta doble (oboè o gralla), instruments amb bisell (flauta travessera o flauta dolça) i, per últim, instruments amb embocadura de metall, anomenada també broquet (trombó, trompeta, trompa, etc. ).

De la mateixa manera, el concert didàctic també ens va donar peu al treball d’altres aspectes musicals com els paràmetres del so (duració, intensitat, altura i timbre).

En l’última part de l’activitat, vam poder gaudir i experimentar de “primera mà” el so d’aquests instruments, ja que vam sortir a l’escenari amb els músics i ens vam convertir en autèntics intèrprets ja que vam crear una orquestra de joguines.

Activitats com aquesta ens ajuden a incloure l’assignatura Educació Artística en el lloc que li correspon, ja que és una àrea de gran rellevància. A més a més, inclou les dimensions sensorial, intel·lectual, social, emocional, afectiva, estètica i creativa. Per aquest motiu, podem afirmar que gràcies a la música podem desenvolupar diferents capacitats que influeixen directament en el seu desenvolupament integral dels infants.