Som Escola verda

La nostra escola va ser creada l’any 1997 i es troba situada al nucli urbà del municipi de Vacarisses, però envoltada de natura, un valor afegit per a tota la nostra comunitat educativa . Aquests trets contextuals fomenten que l’alumnat conegui l’entorn natural més proper mitjançant activitats fixes relacionades amb el medi ambient i la sostenibilitat, que durant cada curs es van realitzant.

Des de l’any 2010 comptem amb el distintiu d’Escola verda i tal i com recull el nostre Projecte educatiu de centre, tenim molt present a la nostra vida diària el fet de ser una escola respectuosa amb l’entorn i compromesa amb el medi ambient. Des de P3 fins a 6è es treballa progressivament que l’alumnat estigui implicat en els temes ambientals, fomentant el seu esperit crític a partir de l’observació, la reflexió i el debat.

D’altra banda, l’Ajuntament de Vacarisses realitza cada any les millores necessàries per millorar la sostenibilitat del centre i l’AFA, molt sensibilitzada amb aquests temes ambientals, fomenta els hàbits d’estalvi i de millora de la gestió de residus en les diferents activitats extraescolars programades cada curs.

El Comitè ambiental de l’escola és  l’òrgan de gestió en la presa de decisions respecte als temes de sostenibilitat i medi ambient, que cada curs prioritza uns objectius a desenvolupar, gràcies a la  implicació dels ecodelgats i les ecodelegades dels diferents cursos i de la resta de la comunitat educativa. Ens sentim privilegiats pel fet que el nostre centre estigui envoltat de boscos, així com el fet de poder gaudir de les vistes a la muntanya de Montserrat des dels diferents patis de l’escola.

“No es pot passar un sol dia sense tenir un impacte en el món que ens envolta. El que fem marca la diferència, i hem de decidir quin tipus de diferència volem fer.”

Jane Goodall