PROJECTE MITJANS 2

Comencem partint de les particularitat de cada infant demanant Quines llengües coneixen a casa? i introduïm el concepte de llengua materna i llengua paterna. Ens servirà per treballar la carta, gràfiques i cartografiar els idiomes de la nostra aula. Poc a poc anirem ampliant amb l’escola i el municipi. Com complement també veiem diferents vídeos:

https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/mes-llengues-a-classe/video/5794809/

https://www.ccma.cat/tv3/super3/info-k-del-dilluns-26-de-setembre-del-2011/video/3707230/

https://www.youtube.com/watch?v=nFgalWcsPUI&t=137s

Per aprendre a escriure cartes vàrem fer una per els estudiants de la Universitat de Lleida que estan estudiant per mestres. Els vàrem fer la mateixa pregunta sobre quines llengües parlen i/o coneixen. De la carta que vàrem fer-les per les nostres famílies hem fet una recollida d’informació i unes gràfiques que ens permet visualment entendre i comparar els idiomes que saben a casa.

Ens han contestat per correu electrònic des de Lleida i amb moltes cartes diferents 

D’aquestes cartes ens han sortit una pila de llengües que no coneixem i que de moment hem anotat en una llista. 

També ens han sortit termes nous i noves preguntes:

  • Perquè els avis i les àvies no saben anglès?
  • Quins estudis tenen els pares? Fins quan van estudiar?
  • Quin idioma parlen a casa de forma habitual?
  • Tothom parla de llengua materna, perquè no es diu paterna?

Us seguirem informant.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>